Dołączył: 13 Lis 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Chrysler Voyager se 2.5 vm 116km 1998r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 12:12
Temat postu:
Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
Witam wszystkich chętnych do pomocy..
Sprawa przedstawia się następująco:
Kupiłem Vojtka 1998r 2.5 vm z włożonym silnikem z innego i nie ptrafię go uruchomić
-auto po przekładce stało pięć miesięcy (poprzedni właściciel się poddał, bo na nowym silniku była inna pompa wtryskowa tj. z okrągłą wtyczką, a w aucie jest instalacja na prostokątną) z tym dałem radę.
-pali na plaka, ale tylko na plaka
-alarm set niby działa poprawnie
-świece żarowe nowe (kontrolka mruga ale grzeją)
-mruga panel nawiewu (nie mozna przeprowadzić kalibracji bo spalona dmuchawa)
-akumulator kupilem nowy, ale jak zakręcę kilka razy to rozładowuje go do zera)
-troszkę kapie z pompy wtryskowej, dokładniej z tego solenoidu na dole pompy z dwoma przewodami, które są juz bez izolacji. czy może to być jego wina?
Dzisiaj będę sprawdzał wszystkie masy itd.
Koledzy pomóżcie coś bo nie wiem czego się złapać.
co jeszcze sprawdzić? _________________ Mateo
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
może tylko wtryski zapowietrzone ? Jak cokolwiek kapie z pompy wtryskowej to tez sie zapowietrza . Skąd wiesz, ze kabelki poprawnie połączyłeś ? Inne wtyczki, to inny model , moze ma inny komp ... na razie to na zapowietrzony mocno uklad pompa wtryskowa , wtryski bym stawial . Auto nie było po wypadku ? Nie wiem czy w tym, ale jest czujnik co wylącza napiecie na elektryczną pompke paliwową
Dołączył: 13 Lis 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Chrysler Voyager se 2.5 vm 116km 1998r
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 13 Lis 2017, 21:28
Temat postu:
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
kable podłączone prawidłowo zgodnie ze schematem. Nawet kolorami wszystkie pasują.
Auto nie było powypadkowe. W starym silniku pękł łańcuszek..z kolei ten "nowy" jest na kołach zębatych. Wyjęty ze szwajcara tez cały i ponoć zanim kolega go odkupił to odpalał. Tyle że weny na poskładanie mu zabrakło.
W tym modelu pompy w baku nie ma z tego co wyczytałem.
Czy możliwe jest że sterownik (komputer) jest inny? Jeśli tak to jaki?Niby obie pompy takie same Bosch, tylko wtyczkami się różniły.
Dodam że silnik kupił kompletny ze wszystkim, osprzęt identyczny jak w starym... niby wszystko pasuje a nie gada.
Juto będę z nim walczył to wieczorem dam znać czy są jakieś postępy. Jak na razie jest 3-0 dla niego.
Chyba to, że auto nie ma chłodnic, filtra powietrza i paska osprzętu to nie ma znaczenia?
Chodzi mi o to żeby tylko zaczął śpiewać to poskładam resztę
Poddaję się.. Jeśli ktoś coś to mam voyka na części. Tanio _________________ Mateo
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
może spróbuj obejść zbiornik paliwa i z bańki podaj paliwo do pompy wtryskowej? Długo rozrusznikiem trzeba kręcić by naciągnąć paliwa , a potem aby odpowietrzyć i bywa dopiero wtedy zacznie z początku z przerwami palić .
Dając z bańki przezroczysty przewód bedziesz widział czy paliwo ciągnie . JAk auto dłużej stało, to u mnie filtr paliwa zalepił sie , nowy do godziny znowu padł . Miałem w zbiorniku roczne paliwo , a latem go odpalałem .
Dalbym najlepiej przez reczną pompke, ale bez filtra bezpośrednio paliwo do pompki wtryskowej
Nie odpalisz tez silnika jak jedna z wtyczek na wtryskach nei kontaktuje, tak jest w CRD
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Wto 14 Lis 2017, 19:38
Temat postu:
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
Myślę, że należałoby sprawdzić czy masz problem mechaniczny czy elektroniczny. Może ktoś ma DRBIII i może Ci to sprawdzić, bo z tego co pamiętam uniwersalne interfejsy i podobne diesla nie czytają. Pierwszy wtryskiwacz (z wtyczką) masz sprawny?. Sprawdzałeś sygnał z czujnika położenia wału?
Dołączył: 13 Lis 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Chrysler Voyager se 2.5 vm 116km 1998r
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Lis 2017, 21:30
Temat postu:
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
Więc tak....
Dzisiaj od rana do tej pory go katowałem i nic nowego. Zrobiłem jak kolega pisze paliwo bezpośrednio do pompy przez ręczną pompke (od jakiegoś francuza mieli w sklepie) Po tym zabiegu paliwko ciągnie aż miło ale nadal nie chodzi na ropie, na plaku z bólem ale chodzi. Przerzuciłem wtryski z drugiego którym jeżdżę i też nie pomogło.
Na diagnostykę diesla tu na terenie nie ma szans. Jutro przyjedzie znajomy ze śląska może on coś zaradzi bo ja na razie głupi jestem.
PS. po katowaniu go na kablach z tego jeżdżącego spalił mi się bezpiecznik od lewego światła mijania (może zbieg okoliczności) co ciekawe wymieniłem i po chwili znów się przepalił i teraz jeżdżę voykiem z jednym okiem...jakieś pomysły? _________________ Mateo
Dołączył: 13 Lis 2017 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra Posiadane auto: Chrysler Voyager se 2.5 vm 116km 1998r
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 15 Lis 2017, 20:10
Temat postu:
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
JelCar to na dobrą sprawę nawet fiata dobrze zdiagnozować nie potrafi... Jakieś nowsze chryslery może i by ogarneli ale z vojtkiem i jeszcze dieslem z tego roku jest problem. Jutro wkładam drugą pompę wtryskową zobaczymy... Jak to mu nie pomoże to idzie na części. Dziś dostał komplet czujników, wtryski i komputer z bliźniaka i nic jeszcze tylko pompa wtryskowa i założony będzie komplet osprzętu z auta które chodziło na tych częściach..
Jutro zdam relację
Dzięki za zainteresowanie tematem _________________ Mateo
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Czw 16 Lis 2017, 11:12
Temat postu:
Re: ( Chrysler Voyager ) Przekładka silnika i problem z odpaleniem. Voyager 2.5 vm
Z tym serwisem chodziło mi o to że może mają sprzęt a niekoniecznie umiejętności. Jeśli masz problem z wiązką to przekładki niewiele pomogą. Sygnał nie dociera do modułu lub nie jest przez niego wysyłany i nie będzie pracował. Napisz, który masz rocznik (modelowo) lub podaj numer modułu silnikowego to prześlę Ci rozpiskę pinów i ewentualnie możesz posprawdzać ciągłość przewodów może to coś pomoże.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Voyager ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.