Koledzy mam problem z zakupionym dziś stratusem 2.0 97r. LE 133KM mianowicie ciężko wchodzi na obroty po przejechaniu 20-30km zaczyna przerywać i gaśnie potem można odpalić tylko z zaciągu albo po bardzo długim kręceniu . Autko kreci kontrolki się świeca a zero chęci do pracy . Odpala ciężko . Trzeba kręcić . Gdzie szukać przyczyny autko miał być dla żony i już mam gadanie pilna pomoc !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ogólnie autko zamulone. A i jeszcze jedno nieraz nie działa obrotomierz i ginie wyświetlacz po jakimś czasie wraca do normy.
Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 586 Skąd jesteś (miejscowość / region): dolnośląskie Posiadane auto: Chrysler Grand Voyager 3.3+Lpg
Piwa: 21/2
Wysłany: Sro 09 Mar 2011, 20:16
Temat postu:
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Zaczoł bym od sprawdzenia przewodów WN[czy nie ma przebić] ,świece?
Sprawdż czy pompa paliwa daje dobre ciśnienia.
Kody błędów[kluczykowanie]? _________________ Chrysler Grand Voyager 3.3 Limited 2001r
Dodge Caravan 3.0 Lpg 93r.
Chrysler Voyager 3.0
Vw T-4 1.9Td
Voyager Klub Polska
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: CHRYSLER Stratus
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 09:25
Temat postu:
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Kody błędów
Odczyt
Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika.
-W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć)
-Będzie migała lampka kontrolna silnika.
Resetowanie
Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał
-Cyfra 1: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą. - Przerwa, lampka gaśnie na 1 sekundę.
- Cyfra 2: Impuls świetlny o długości 0.5 sekundy, z 0.5 sekundową przerwą.
-Przerwa, lampka gaśnie na 2 sekundy.
Kody błędów
11 W czasie obracania silnika korbą nie wykryto wzorcowego sygnału zapłonu.
12 Niedawno odłączono akumulator lub komputer, lub zbyt niskie napięcie z akumulatora.
13 Czujnik MAP bez zmian od uruchomienia do pracy.
14 Zbyt niskie (poniżej 0.16V) lub zbyt wysokie napięcie (powyżej 4.96V) na czujniku MAP.
15 Brak sygnału czujnika prędkości / odległości.
16 Wykryto utratę napięcia akumulatora przy pracującym silniku.
17 (1985 tylko turbo): obwód czujnika stukania. Silnik zbyt długo pozostaje zimny.
21 Sygnał czujnika tlenu nie zmienia się (pozostaje na 4.3 - 4.5V).
22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
23 Czujnik temperatury powietrza wlotowego może być uszkodzony.
24 Czujnik położenia przepustnicy poza zakresem.
25 Zwarty obwód napędu silnikowego automatycznego biegu jałowego (AIS) lub nie osiągnięto docelowego biegu jałowego.
26 Nie uzyskano szczytowego napięcia w obwodzie wtryskiwacza.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
31 Obwód lub układ sterujący solenoidu oczyszczania parownika.
32 Nie działają mierniki EGR (1988) lub (1990-92, wszystkie oprócz Turbo) zespół sterowania nie widział zmiany stosunku powietrza/paliwa po uruchomieniu EGR.
33 Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty.
34 (1984-86) EGR obwód solenoidu zwarty lub otwarty. (1987-1991) regulator prędkości zwarty lub otwarty.
35 Obwód przekaźnika wentylatora chłodzącego otwarty lub zwarty. (Trucks) Usterka silnika przełącznika biegu jałowego.
36 Otwarty lub zwarty obwód sterowania przepustnicy spalin turbo. (3.9 / 5.2 RWD) obwód cewki cylindrycznej. Otwarty lub zwarty obwód elektrozaworu odpowietrzania Turbo IV.
37 Usterka lampki wskaźnikowej przesunięcia (układ 5-biegowy) Niskie napięcie w części obwodu napędu solenoidu blokującego / odblokowującego przepustnicę (87-89); w obwodzie cewki solenoidu (85-89 Turbo I-IV); na czujniku temperatury przekładni (1995 i późniejsze).
41 Obwód regulacji pola alternatora otwarty lub zwarty.
42 Otwarty lub zwarty obwód przekaźnika automatycznego wyłączania (główny przekaźnik). Obwód sterowania przekaźnika pompy paliwa. Zespół poziomu paliwa - bez zmian w miarę przebywania odległości.
43 Nie uzyskano szczytowego prądu w cewce pierwotnej przy maksym. czasie przebywania; problem z interfejsem modułu napędowego do zespołu sterowania.
44 Na płytce logicznej FJ2 nie ma napięcia; samo-diagnostyka zespołu sterowania wskazuje na problem; przekroczony zakres temperatury akumulatora.
45 Przekroczony limit turbodmuchawy (silnik został wyłączony przez zespół sterowania).
46 Zbyt wysokie napięcie w akumulatorze w czasie ładowania lub zbyt niskie napięcie w układzie ładowania.
47 Zbyt małe napięcie w akumulatorze i zbyt mała moc alternatora (zbyt małe napięcie w układzie ładowania).
51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
52 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki bogatej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania (tylko '84 turbo).
53 Wewnętrzny problem w zespole sterowania.
54 Brak sygnału zmiany biegu na wyższy w czasie obrotów silnika (tylko wersja turbo); usterka wewnętrznego zespołu sterowania (tylko wersja '84 turbo).
55 Koniec kodów.
61 Czujnik "Baro" otwarty lub zwarty.
62 Przebiegu w milach z systemu Emission Maintenance Reminder (EMR-kontrola utrzymania emisji) nie można przechowywać w EEPROM. Błąd PCM, nie zapamiętano mil z SRI.
63 Sterownik nie może zapisywać sygnałów w EEPROM.
64 Niesprawny katalizator.
65 Usterka przełącznika układu wspomagania kierownicy.
88 Początek testu (przeważnie nie podawany, nie należy go oczekiwać).
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Dzięki za podanie kodów zaraz sprawdzę dziś wymieniłem przewody i świece filtr powietrza przeczyściłem przepustnice i odłączyłem całkowicie alarm . poprawy niema . Dalej silnik jest przymulony i ciężko odpala.
Gdzie znajduje się w nim filtr paliwa i ewentualnie o ile jest przepływomierz.
Jak odnaleźć czujnik położenia wałków rozrządu i położenia wału.
Jak najlepiej dobrać się do pompki paliwa i czy podejdzie od czegoś europejskiego ewentualnie w razie potrzeby.
Dołączył: 07 Mar 2011 Posty: 21 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wawa Posiadane auto: CHRYSLER Stratus
Piwa: 0/1
Wysłany: Czw 10 Mar 2011, 18:54
Temat postu:
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
niestety ja potrafię odpowiedzieć tylko na jedno pytanie, pompa paliwa znajduje się nad bakiem, niestety nie ma do niej podejścia od środka pojazdu, czyli tylnego siedzenia. Trzeba opuścić bak, i wtedy dopiero mamy dostęp do pompy.
ja miałem taki przypadek, ze spadkiem mocy, wymieniłem pompę i problem pozostał, po czasie okazało się, że w przewodzie paliwowym był zawór, który zabezpieczał przed cofaniem się paliwa do baku. Zawór nie pracował prawidłowo, blokował się, po wymianie na kawałek przewodu problem ustąpił.
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
O ile dobrze odczytałem to pokazało tak jedno mignięcie potem po jakimś czasie dwa razy po jednym mignięciu i potem niby cztery mignięcia dwie sekundy przerwy sześć mignięć i chwila przerwy potem piec mignięć i piec mignięć jak dobrze odczytałem 46,55 a te pierwsze mignięcia to nie wiem co to chyba początek testu . błąd 46 to rozumiem że jest akumulator niby u mnie padaka ale krecia 55 to koniec testu dobrze rozumiem!.
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
A może na początku pokazało ci kod błędu 12?U mnie jest 12,27 i 33 .Kod błędu 12 to rozumiem bo niedawno kilka dni temu odłączałem akumulator bo zakładałem nowy tłumik końcowy i musiałem go wspawać więc odłączyłem aku.Błąd 27-"Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane"i tego właśnie nie rozumiem może mi ktoś pomóc,doradzić lub wytłumaczyć o co tutaj biega?Kod błędu 33-"Obwód przekaźnika sprzęgła w układzie klimatyzacji otwarty lub zwarty"a tutaj o co chodzi? Jeżeli ktoś może pomóc to bardzo proszę
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Według mojej wiedzy to błąd wtryskiwacza to raczej występuje jak posiada samochód LPG co do ostatniego błędu to masz na wykończeniu sprzęgiełko w sprężarce klimatyzacji lub jej sterownie tak mi sie wydaje .
Co do mojej sprawy to dziś znowu stanął jak odkręciłem odpowietrznik niebyło w nim paliwa ani deka ale pompka działał bo ja słychać głównie sie tak dzieje jak samochód dostanie po gara trochę. . I najważniejsze podczas tankowanie trzeba nalewać bardzo małym ciśnieniem bo od razu wylewa się czy to oznacza brak odpowietrzania układu paliwowego i samego baku? Braknie mi już pomysłów do tego autka a Niechciał bym w koszta brnąc (świece nowe filtr póki co wywaliłem powietrza przewody WN nowe, filtr paliwa dziś był przedmuchany pod ciśnieniem parę razy i dalej jest podobnie może trochę lepiej odpala.
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
No właśnie ja mam instalację gazową i pewnie stąd ten błąd u mnie a jeżeli chodzi i klimę to nie mam podłączonego nawet paska pod sprężarkę pewnie poprzedni właściciel tak zrobił gdyż przy sprężarce lata kółko i pewnie dlatego .Powiem ci kolego,że u mnie też jest problem z nalewaniem benzyny jak za ostro wlewam to wyrzuca mi z baku i dlatego kupuje zawsze w kanister a później wlewam sobie w domu przez lejek.Mój stratus też ciężko odpala,tzn.jak jest zimny to pali prawie od razu a jak ciepły to muszę kilka razy zakręcić .Tak sobie myślę,że może jest tam ten zawór co pisał ktoś wyżej o nim i jest on właśnie zatkany albo coś innego.Nie wiem tak kombinuję w najgorszym przypadku siada pompa paliwa ale to nie jest duży wydatek gdyż zamiennik do naszego auta kosztuje ok.100zł a oryginalna ponoć 2000zł .Daj znać jak wyeliminujesz tą usterkę .A jeżeli ja zrobię to prędzej to też tutaj napiszę dla potomnych
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Błędy juz masz odpowiedz ja dziś walczyłem i tak zaworu nie znalazłem co prawda ale bez zdjęcia baku i wywalenia bebechów nie obędzie się narazie nalałem STP dla układów paliwowych i trochę denaturatu i liczę że jakieś syfy uda się rozpuścić przepalić jak nie to czyszczenie baku . i całego układu paliwowego.
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Ja również kupiłem jakiś niemiecki specyfik do czyszczenia całego układu paliwowego ale to nic nie pomogło i u ciebie pewnie też nic się nie zmieni oprócz wyrzucenia w błoto kilkudziesięciu złotych W zbiorniku powinieneś mieć na dnie baku śrubę przez którą można spuścić całą benę żeby wyczyścić zbiornik,ja mam Zanim zdejmiesz zbiornik kup lepiej nową pompę paliwową bo po co drugi raz go zdejmować Coś mi się wydaje,że padają pompki
Re: ( Chrysler Stratus ) Problem po zakupie Stratusa 2.0 97r.
Pompki mam jakieś 3.0 bara to dopasuje zobaczymy co pomoże na razie trochę lepiej odpala zobaczę jak rano odpali.
A mam jeszcze jedno pytanie za gumą dolotu a przed serwem są dwie ruski na jednej jest taki odpowietrznik z zielona nakrętka do czego on jest?
Tak ogólnie to niejestem zadowolony z tego autka jako amerykana chyba szybko bedzie M300 albo cos podobnego. Nawet niemam co porównywać do swojego Taurusa tamten to klasyka a to jak kiepska podruba się zachowuje i prowadzi .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Stratus ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.