Chrysler

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumlinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CHRYSLER Forum Strona Główna -> ( Chrysler Grand Voyager ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kondik

Czytelnik



Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 03 Lis 2013, 18:51
Temat postu:

Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


Witam,

Zamierzam zakupić grand voyager'a V z 2008 roku z silnikiem diesla.
Natomiast z różnych źródeł uzyskuje sprzeczne informacje, a mianowicie jedni twierdzą, że diesel 2.8 CRD jest to silnik mercedesowski na pompowtryskiwaczach, od innych mechaników/sprzedawców uzyskałem informacje, że jest to silnik włoski VM na common-rail'u.

Szukałem jakiejś dokumentacji, informacji itp. ale jedynie co znalazłem to informacje tutaj: http://voyagerklub.pl/index.php?str=opissilniki ale już są trochę stare i ilość KM podanych dla silnika 2.8 CRD sie nie zgadza, gdyż te co widzę w autach obecnie dostępnych mają po 163 KM.

Więc czy jest ktoś kto mógłby napisać jak jest naprawdę czy występują zarówno silniki CRD włoskie VM jak i mercedesowskie w 2.8 CRD z roku 2008 ??
Jak tak to czy oba są na common-railu ?
Jak odróżnić że w danym silniku jest CRD VM a nie CRD mercedesa?

Na stronie: http://www.autocentrum.pl/autodiagnoza/chrysler/voyager/v/grand-voyager/
są podane 2 silniki diesla 2.8 CRD. Jeden ma 150KM, a inny 163 KM.
Czym się różnią te silniki?

Z góry dziękuję za wszelkie informacje dotyczące silników diesla w Grand Voyager'ze V (rocznik od 2008).

Pozdrawiam,
Konrad
Powrót do góry
berd

Dyskutant



Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 99
Skąd jesteś (miejscowość / region): z Polski
Posiadane auto: ChGV LX 2.8 CRD '06
Piwa: 11/4
Wysłany: Pon 04 Lis 2013, 22:40
Temat postu:

Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


Nie ma w Voyagerach silników mercedesa.

była fuzja i nazwali firmę DaimlerChrysler AG ale nic poza tym.

Silnik był i nadal jest VM.

Czym się różni ten nowy: wtryskami, wagą, oprogramowaniem trochę osprzętem, wiecej aluminium ale w zasadzie to te same motory choć ten 163 jest lepszy bo nowszy.
Nie wiem czy w Jeppach to podkręcony stary 150 km czy już ten nowy 163.

150 KM w starej budzie wydaje się bardziej żwawy od nowej budy i 163 KM. Pewnie wynika to z większej wagi oraz nowej skrzyni 2-sprzęgłowej chyba.

Rozczarowany, że niema mercedesowskiego silnika?
Powrót do góry
kondik

Czytelnik



Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Lis 2013, 22:58
Temat postu:

Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


berd napisał:
Nie ma w Voyagerach silników mercedesa.

była fuzja i nazwali firmę DaimlerChrysler AG ale nic poza tym.

Silnik był i nadal jest VM.

Czym się różni ten nowy: wtryskami, wagą, oprogramowaniem trochę osprzętem, wiecej aluminium ale w zasadzie to te same motory choć ten 163 jest lepszy bo nowszy.
Nie wiem czy w Jeppach to podkręcony stary 150 km czy już ten nowy 163.

150 KM w starej budzie wydaje się bardziej żwawy od nowej budy i 163 KM. Pewnie wynika to z większej wagi oraz nowej skrzyni 2-sprzęgłowej chyba.

Rozczarowany, że niema mercedesowskiego silnika?


Nie, nawet wręcz przeciwnie - ciesze się, że nie ma tam silnika mercedesa.

Nie rozumiem tylko w takim razie dlaczego w wielu miejscach krąży opinia, że są to silniki mercedesa? Czyżby powodem tego jest napis CRD, który również występuje w mercedesach?

Mam tylko nadzieję, że jesteś w 100% pewny tego co napisałeś i że faktycznie tak jest.

Jeszcze mam pytanie czy orientujesz się może jak z awaryjnością tego silnika 163KM ? Czy są tam jakieś bolączki wieku młodzieńczego na co trzeba zwracać szczególną uwagę czy bardziej standardowe tematy na które trzeba być uczulonym w silnikach diesla?

W każdym razie bardzo dziękuję za odpowiedź!

Pozdrawiam,
Konrad
Powrót do góry
MatiG

Debiutant



Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żory
Posiadane auto: Galant 2.5 V6
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 05 Lis 2013, 00:22
Temat postu:

Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


2.8 CRD to na pewno silnik VM Smile
Powrót do góry
kondik

Czytelnik



Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 4
Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków
Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 05 Lis 2013, 00:25
Temat postu:

Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


a czy bardzo awaryjny?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 05 Lis 2013, 00:25
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
MatiG

Debiutant



Dołączył: 05 Lis 2013
Posty: 30
Skąd jesteś (miejscowość / region): Żory
Posiadane auto: Galant 2.5 V6
Piwa: 3/0
Wysłany: Wto 05 Lis 2013, 00:56
Temat postu:

Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


Ogólnie chrysler najlepsze to ma benzyny 3.3 i 3.8, ale jeśli musi być diesel to 2.8 chyba najbardziej udany z całej gamy diesli Wink
Powrót do góry
berd

Dyskutant



Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 99
Skąd jesteś (miejscowość / region): z Polski
Posiadane auto: ChGV LX 2.8 CRD '06
Piwa: 11/4
Wysłany: Sro 06 Lis 2013, 14:06
Temat postu:

Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Grand Voyager V - silnik diesla 2.8 CRD (VM czy Mercedes?)


od końca, każdy silnik jest dobry pod warunkiem, iż dbasz o niego.

jak dbasz tak masz Wink

- 3.3 oraz 3.8 też ma wady - klekocze klawiatura, puchnie tył, są kłopoty z osprzętem. Bez LPG dla Szejków, a z LPG zakaz wjazdu do 95% podziemnych garaży na zachodzie, u nas też coraz częściej - nic nie jest idealne.

- 2.8/163 KM ten nowy, osiągają już ponad 200-250 kkm i zaprzyjaźnione ASO twierdzi, że są bardzo udane i "do wtrysków jeszcze się nie dotykali" Wink.
Podejrzewam, iż to jest na tyle sprawdzona konstrukcja bazująca jeszcze na modelu 2.5 TD, tak tym co to ma tak złe opinie przez rwący się łańcuch rozrządu, ale nie we wszystkich one były, były tez koła - ten stary 2.5 TD który swego czasu w Alfie Romeo był najszybszym seryjnie produkowanym samochodem z silnikiem Diesla. Potem doszło do fuzji w 1998 roku i powoli zaczęli grzebać, ostatnie wypusty 2.5 TD uważane za poprawione może już zostały zmodyfikowane we współpracy z MB, zgaduje, ale pewne zmiany technologiczne mają pokrycie z datami.

Kto wie czy szpenie z MB nie pomogli w stworzeniu motoru 2.5 CRD, potem 2.8. Ale to tylko przypuszczenia. Pocieszające jest, iż w MB chyba wiedzieli co biorą, może pomogli, a może VM sam się unowocześnił Wink

- stary 2.8 i 2.5 nie różni się zasadniczo niczym poza mniejszą pojemnością oraz brakiem ASB - to ASB wpływa raczej na udaność motoru. ASB, a w zasadzie komputer sam decyduje kiedy zredukować, kiedy zmienić - wpływa to na trwałość silnika i to nie tylko w 2.8 każdy motor z ASB jest trwalszy. Mechaniczna skrzynia to większe przeciążenia, częstrze rwanie poduszek, strząły ze sprzęgła itd...

psiadałem 2.5 CRD.

- CDI... to jest oznaczenie MB jeśli chodzi o diesle, CRD raczej kojarzy się z KIA, Hundaiem czy innymi wynalazkami jak Jeep czy nasz Voyager

Laughing Laughing Laughing

Opinia jest gdyż handlarze próbują tak uatrakcyjnić swój towar, nie od dziś wiadomo, iż auta ze stajni MB, VAG czy BMW to są te najlepsze, te niemieckie Wink te najbardziej trwałe Wink
Magiczna jest owa srebrna naklejaka na drzwiach DaimlerChrysler Wink... a jak Daimler to przecież mercedes, a jak Diesle to też mercedes.. przecież amerykanie nie jeżdżą na gnojówkę i nie produkuja osobówek z Dieslem pod maską nie?

...panie, panie, chrysler to tylko buda... sprawdzona, tłuką to od 30 lat Wink,
ale serce to mercedes... panie IDEAŁ Smile... mówie panu



IMO, obojętnie co wybierzesz, to są auta którymi chce się jeździć. I wbrew obiegowej opinii są trwałe, tylko to są VANY, a nie plaskacze to inny styl jazdy, inne przyzwyczajenia, inna masa, bezwładność Wink
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CHRYSLER Forum Strona Główna -> ( Chrysler Grand Voyager ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Chrysler Grand Voyager »

Opinie o samochodach Chrysler Grand Voyager - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Grand Voyager ) Porady, problemy techniczne


Chrysler

Town & Country

82 800

2016r.

70 000 km

pomorskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System