Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): prawie Trójmiasto Posiadane auto: Pacyfika
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 25 Lis 2008, 22:21
Temat postu:
Homologacja europejska
Witam.
Szukam pomocy.Pomykam od lat Chryslerami .300M,300C teraz Pacyfika 3.5 4x4.Nigdy nie było problemu z reflektorami .Nikt się nie czepiał.Chyba ogłosili jakąś akcję bo "pieczary" trzepią wszystkie amerykany o znak E .Homologacji europejskiej na przednie i tylne.
Zabierają dowody i na 7dni.Zastopowali cały Tczew i okolice.Dziś mnie capneli ale trafiłem na swojaka.Następne spotkanie może być mało śmieszne.Mam reflektory gołe bez oznaczeń i to też nie do przyjęcia.
Stawiam na kołki i szukam pomocy.Na aukcjach tylko wersje amerykańskie.Może macie jakiś pomysł ? Mam jeszcze KIA Sportage ale co to za jazda ,chyba po lesie.Zastanawiacie sie jakie dać żarniki,ale jak ten syndrom się przeniesie dalej to wszysc zaświecimy oczami.Myślę że to efekt nacisku dealerów ,poszły im zyski koło nosa. _________________ tylko amerykany
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
...to może sobie dorobimy taki znak homologacji E . Nie żarty na bok, ale w Poznaniu jest jeszcze spokój z takimi wariacjami. Panowie mieliście też takie zdarzenia?
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bielska Białej Posiadane auto: Chrysler Pacifica Limited 3,5L rok 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 14:38
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Ale tak właściwie to w czym andrzej052 masz problem ?
otóż tylne światła mamy OK , kierunek jest pomarańczowy więc z tyłem nie może być problemu, jedynie brak przeciwmgielnego , ale to można samemu łatwo i tanio rozwiązać.
Przód ? jeśli chodzi o obrys wystarczy zamienić żarówki na białe , brak Ci asymetrii ? można się poratować ksenonami , Warmik miał przerabiać za 800 zł więc to nie droga impreza , pomarańczowy postój ? jeszcze łatwiej , wróć do poprzednich wypowiedzi a znajdziesz rozwiązanie w postaci jednej żarówki z diodami , link do sprzedawcy też gdzieś się znajdzie a Warmik zamieścił zdjęcia . Więc w czym kolego jeszcze problem ? poczytaj poprzednie posty tam masz kilka podpowiedzi.
pozdrawiam _________________ Piękna Czarna Bestia !
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Spryskiwacze? mam u siebie też ksenony, i szukałem rozwiązania ......przypatrywalem się inny autkom z ksenonami ......jedne mają spryskiwacze inne nie....więc co jest grane??......wydaje mi się ze obrysówki moga zostać pomarańczowe inne aota mają takie i to europejskie
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 144 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler Pacifica r 2006 3.5 www.chryslerpacifica.pl
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 18:01
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Morty napisał:
problem z kseonami jest taki ze brak jest spryskiwaczy
ty jak widze to samo czarnowidztwo uprawiasz _________________ PACIFICA AWD 3.5 2006r.piękna bestia!!!!!
wszystko ma co można sobie zażyczyć !!!
WWW.CHRYSLERPACIFICA.PL forum poświęcone temu pięknemu autu
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): prawie Trójmiasto Posiadane auto: Pacyfika
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 18:22
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Problem polega na tym że żadne lampy nie mają homologacji europejskiej. Jest to znak E oraz w kółku liczba oznaczająca kraj certyfikatu np.1 to niemcy a 11 angole. Żaden gliniarz na drodze nie stwierdzi asymetrii tylko szuka znaku dopuszczenia. Brak znaku oznacza odebranie dowodu rejestracyjnego i usunięcie usterki w ciągu 7 dni. Ot cały problem. Nie dotyczy on tylko amerykanów. Ale nas jest najłatwiej wyłowić z tłumu.1/3 samochodów ma zarówno reflektory jak i tylne zespoły bez znaków. Wszystkie zamienniki albo podróby z Tajwanu są całkowicie pozbawione oznaczeń a to już jest niezgodne z przepisami. Odsyłam na strone http://www.raa.radiorekord.pl/informa/reflektory2002.htm
To że nasze tylne zespolone wyglądają i z pozycji technicznej są zgodne z przepisami to nie oznacza ich dopuszczenia do stosowania w Europie. Pacyfika nigdy nie była wprowadzona na rynek europejski więc zamienników z oznaczeniami brak!!! I tu jest problem. Zabiorą ci dowód i wpiszą co zrobić .Jaki diagnosta ci się „podłoży”? Właśnie to ćwiczą moi koledzy .
Z Jepp- ami nie ma problemu są nowe i są używki z homologacją E. Ale dajcie mi namiar na coś od packi. _________________ tylko amerykany
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bielska Białej Posiadane auto: Chrysler Pacifica Limited 3,5L rok 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 21:35
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Morty napisał:
problem z kseonami jest taki ze brak jest spryskiwaczy
o jakie spryskiwacze Wam chodzi ? ja mam autko w wersji Limited z oryginalnymi ksenonami i żadnych spryskiwaczy nie mam , tak a pro po , w jakim celu miały by być ? _________________ Piękna Czarna Bestia !
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 144 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler Pacifica r 2006 3.5 www.chryslerpacifica.pl
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 21:36
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
coś do poczytania
Samochody z rynku amerykańskiego wymagają czasami przeróbek dostosowujących pojazd do polskich przepisów. W oparciu o art.68 ust 4 oraz art. 80 b ust. 1 punkt 1-4 ustawy - Prawo o ruchu drogowym, dopuszczony jest indywidualny import samochodów spoza granic Unii Europejskiej, bez konieczności uzyskiwania każdorazowo świadectwa homologacji produktu. Faktem jest, że wszystkie pojazdy w USA maja homologacje, są produkowane zgodnie z amerykańskimi normami i otrzymały certyfikaty zgodności z wymaganymi normami.
Większość amerykańskich samochodów posiada już homologacje zatwierdzone przez Unię Europejską. W przypadku importu jednego samochodu będącego nowym środkiem transportu importer zwolniony jest z przedstawienia w Urzędzie Komunikacji wyciągu ze świadectwa homologacji wydawanego przez Ministerstwo Infrastruktury. Różnice w przepisach amerykańskich i europejskich są niewielkie, przeróbkę jednak musi przejść oświetlenie. W samochodach amerykańskich reflektory główne są symetryczne,a kierunkowskaz miga wraz ze światłem postojowym. Natomiast z tyłu, w niektórych autach, kierunkowskaz jest czerwony a dodatkowo brakuje światła przeciwmgielnego. Amerykańskie światła mijania mają zarys symetryczny, czyli świecą zgodnie z logika na wprost . Natomiast europejskie muszą mieć zarys asymetryczny. Strumień światła po prawej stronie jest odchylony w prawo, aby pobocze drogi było lepiej oświetlone. Przeróbkę świateł można wykonać na kilka sposobów. Auto 1Pierwszy to wklejenie do oryginalnego reflektora soczewki z europejskim atestem. Z zewnątrz wygląd reflektora się nie zmienia. Droższa jest wersja z ksenonami, gdyż trzeba dołożyć spryskiwacze reflektorów i układ automatycznej regulacji zasięgu. Jest to obowiązkowe wyposażenie, bez którego auto nie przejdzie badania technicznego. Innym bardzo wygodnym rozwiązaniem jest wymiana całych lamp na europejskie. Koszty są różne, od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Jednak nie zawsze wymiana lamp jest łatwa, ponieważ zdarza się, że kształty elementów mocujących nieco się różnią i aby wszystko dobrze pasowało trzeba wymienić jeszcze inne elementy (np. atrapę), co dodatkowo podnosi koszty. Kolejną czynnością z przodu jest rozdzielenie świateł pozycyjnych od kierunkowskazów. W większości aut jest to w miarę prosta operacja. Również z tyłu jest trochę pracy. Większość modeli z USA ma czerwone kierunkowskazy, co jest niezgodne z polskimi przepisami. Przeróbkę można wykonać na trzy sposoby. Pierwszy i najdroższy to wymiana lamp. Drugi, znacznie tańszy, to włożenie pomarańczowych żarówek w miejsce świateł cofania i oczywiście zamiana obwodów. Światło cofania jest również obowiązkowe, więc należy dołożyć nową lampę np. pod zderzakiem. Trzecia możliwość to wycięcie części klosza i wstawienie pomarańczowego szkła. Jednak nie we wszystkich lampach można taką operację wykonać. Na koniec pozostaje jeszcze dołożenie światła przeciwmgielnego. To jednak nie wszystko. Jeśli wylot rury wydechowej jest skierowany w prawą stronę trzeba i to przerobić. Na szczęście nie jest to droga operacja (ok. 30 zł). W niektórych autach mogą również wystąpić problemy z zamontowaniem tablicy rejestracyjnej. Jeśli z tyłu nie mieści się ona w miejscu do tego przeznaczonym, to trzeba zamontować dodatkowe oświetlenie tablicy, lub zamówić tablicę kwadratową zamiast podłużnej. Kompleksowa przeróbka świateł zajmuje najczęściej kilka godzin pracy i kosztuje różnie w zależności od modelu samochodu. Sporo warsztatów posiada praktykę w takich adaptacjach.Można zaoszczędzić kosztów kupując w Polsce lub Niemczech części używane, głównie lampy, a te amerykańskie mozna sprzedać np na Allegro lub E-bayu. Końcowym etapem jest wizyta na stacji diagnostycznej i jeśli wszystkie przeróbki są prawidłowo wykonane diagnosta wystawia pozytywną opinię\
i co wy nato !!!
czyli nie trzeba by był znak e
wazne by były asymetryczne,biale postojówki,żółte/pomarańczowe kierónki i przeciw mgielne tył
i po problemie _________________ PACIFICA AWD 3.5 2006r.piękna bestia!!!!!
wszystko ma co można sobie zażyczyć !!!
WWW.CHRYSLERPACIFICA.PL forum poświęcone temu pięknemu autu
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): prawie Trójmiasto Posiadane auto: Pacyfika
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 26 Lis 2008, 22:10
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Z całym szacunkiem .Ci przy drodze to nie intelektualiści.Dostali wytyczne.......E.Dyskusja jest bezprzedmiotowa.I taki ma być.Odwołać można się do "kiszki stolcowej".Za siedem dni przesiadasz się na MZK.
Widzę że jesteś "opcykany" w przepisach.Może znasz taki który mówi konkretnie np.nie jest wymagana homologacja na elementy oświetlenia
jeśli cały wyrób ma homologację kraju producenta.
Wdzięczność moja będzie dozgonna.To nie może być zasada Słodowego
tu przyciąć tu wstawić i OK.Mają poprzerabiane Jeep-y tak jak piszesz.I odzywka pana gli..... "o ingerencja techniczna.To należy sprawdzić na stacji diagnostycznej.termin 7 dni".A diagności poszczani ze strachu.
Godzinkę temu dzwonił do mnie kumpel,w Gdańsku już trzepią.Zabrali mu dow.Audi TT z ameryki.
Sorki .Mam pomysła ale to jak się uda , opiszę. _________________ tylko amerykany
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań pyrlandia :) Posiadane auto: Chrysler Pacifica 3.5 2005 Touring 4X4 CB PRESIDENT JOHNY II+antena PRESIDENT
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 27 Lis 2008, 01:07
Temat postu:
Re re
Tak czytalem i znalazlem dosc ciekawy artykul a co gorsze jak tak wszyscy zaczną siac panike, to faktycznie zaczną nas scigac.A tak jak i ja wczesniej pisalem ci co czytali to wiedza,jak by chciec dokladnie ten przepis respektowac to ponad 50% samochodow powinna miec problemy z oswietleniem i zabrany dowodzik a to ze zarowka z marketu co ma homologacjie tylko na oprawke a nie na zarnik,lampy podroby bo byly tansze itp.A pamietacie czasy ile to bylo gadania ze skladaki sa niebezpieczne ??? tak naprawde to nie byly zadne skladaki tulko ominiecie przepisoe celnych.Wystarczylo odkrecic zawieszenie i juz byl skladak paranoja ale nasze urzedasy nas sami do tego zmuszali pozdro Tedi
http://www.miasik.net/archive/tag/samochod/
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 4 Skąd jesteś (miejscowość / region): prawie Trójmiasto Posiadane auto: Pacyfika
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 29 Lis 2008, 16:03
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) Wymiana żarówek w przenich reflektorach
Witam.
Od wczoraj jestem szczęśliwy. Mam homologację na E 1. Przód i tył.
Z całą numeracją HRC itd.Jak to załatwiłem? Kto bedzie potrzebował z Trójmiasta albo okolicy podać meil.Tylko nie czekajcie aż wam zabiorą kwity,bo to wtedy........d..a.
Pazdrawiam. _________________ tylko amerykany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Pacifica ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.