Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań pyrlandia :) Posiadane auto: Chrysler Pacifica 3.5 2005 Touring 4X4 CB PRESIDENT JOHNY II+antena PRESIDENT
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 07 Paź 2008, 23:33
Temat postu:
rozrzad i mechanika
Koledzy zalozylem nowy temat abysmy i o tych sprawach sie informowali.Mianowicie wszyscy z racji ze nasze autka nas zaskakuja i bawimy sie nimi,nie powinnismy zapominac o bardzo waznych sprawach np. jak w temacie.Oleje filtry. W tytule dalem celowo /rozrzad/ bo to jest dosc wazna i istotna rzecz nad ktora nalezy sie zastanowic zapraszam do dyskusi
Posiadane auto: Chrysler Pacifica 3.5 AWD
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Paź 2008, 14:11
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) rozrzad i mechanika
Pochwa. Co trzeba wymienić przy okazji rozrządu, bo to co wiem i się dowiedziałem, to: pasek (oczywiście), rolkę napinacza (ale nie wiem czy zwykłą czy jakiś zespół hydrauliczny napinacza bo i takie coś znalazłem w neciu) no i o dziwo pompę wodną (to mi rzekł specjalista od mechaniki motoryzacji ). Czy to się zgadza bo muszę pokupować części, no i ta nieszczęsna pompa wody - znalazłem dwa rodzaje - do czerwca 2004 i od czerwca 2004. Trochę bez sensu ale tak chyba jest. Jakieś sugestie?
Z ta pompą to chyba ściema. zadzwoń do ASO, np do Skaczkowskiego. Lukis, wspominałes o pukaniu przy zmianie biegów. Mam coś takiego , kiedy skrzynia przerzuca z 1 na 2 -- co to jest ?
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań pyrlandia :) Posiadane auto: Chrysler Pacifica 3.5 2005 Touring 4X4 CB PRESIDENT JOHNY II+antena PRESIDENT
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Paź 2008, 23:41
Temat postu:
re
lukins napisał:
Pochwa. Co trzeba wymienić przy okazji rozrządu, bo to co wiem i się dowiedziałem, to: pasek (oczywiście), rolkę napinacza (ale nie wiem czy zwykłą czy jakiś zespół hydrauliczny napinacza bo i takie coś znalazłem w neciu) no i o dziwo pompę wodną (to mi rzekł specjalista od mechaniki motoryzacji ). Czy to się zgadza bo muszę pokupować części, no i ta nieszczęsna pompa wody - znalazłem dwa rodzaje - do czerwca 2004 i od czerwca 2004. Trochę bez sensu ale tak chyba jest. Jakieś sugestie?
Witam z rozrzadem jest tak powinno sie wymieniac w okolicy 100 000 km lub nie rzadziej co 5 lat.Takie sa normy w zalozeniu producentow europejskich mysle ze Amerykancy nie maja cudownego srodka aby wymieniac rzadziej .Ale do rzeczy samej! mechanik ktory zalecil Tobie wymiane pompy wodnej widac jest expertem i swoja prace wykonuje solidnie.(tez tak robie jesli klient nie chce to na wlasne zyczenie i ja mu nie udzielam gwarancji na moja usluge) dlaczego wlasnie od tego zaczalem to proste,pompa wody jest napedzana paskiem rozrzadu czyli jest rowniez rolka tak jak pozostale to poco wymieniac rolki skoro sa dobre proponuje sam pasek i tez powinno byc git hi hi nic blednego.A jesli chodzi o napinacz hydralliczny to niestety tez nalezy go wymienic on jest odpowiedzialny za prawidlowy naciag paska a wiadomo wszystko sie zuzywa.A co do twojej pompy to fakt trudno to ustalic dla przykladu posluze sie linkiem z allegro.Sprzedawca dokladnie zaznaczyl literki w nr vin do ktorego modelu jest ten zestaw moze to ci cos ulatwi http://moto.allegro.pl/item442854120_rozrzad_chrysler_pacifica_3_5_pasek_rolka_pompa.html#gallery dziwie sie tylko ze on nie sprrzedaje razem napinacza hydrallicznego bo to co on w zestawie oferuje to tylko rolka bez napinacza na innej akkcji mozna znaleźc caly napincz a nie rolke z tym ze tez brak napinacza hydrallicznego ktory jest niezbedny pozdrawiam Tedi
Temat dla mnie wazny,musze zabrac sie za wymiane rozrzadu,ale oryginalne czesci wiele kosztuja,moze sa zamienniki godne polecenia,takie silniki maja 300M,wiec czesci napewno pasuja.Jesli ktos to wymienial prosze o rade.Mam z salonu wydruk potrzebnych czesci,ale napinacz i pasek to ponad1000z.Pozdro dla forumowiczow.
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bielska Białej Posiadane auto: Chrysler Pacifica Limited 3,5L rok 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 14 Paź 2008, 20:32
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) rozrzad i mechanika
Witam Panowie , co dzień to coś nowego udaje mi się odkryć z tym cackiem , opanowałem już CD i DVD ( filmy chodzą OK ! jest to banalnie proste , trzeba trochę zachodu ale czego się nie robi by mieć spokój podczas jazdy z maluchami i degustować się komfortem jazdy) , ale nie w tym rzecz.
Otóż mam pytanie do wszystkich :
Podczas zmiany pozycji w skrzyni z " P " na bieg " D " odczuwam lekkie szarpnięcia autem w momencie przechodzenia przez wsteczny i neutralny , mam to samo w Voyagerze 2000 r. czy to normalna praca siłowników w skrzyni ?
Podzielcie się opiniami czy u was też to występuje ,
Druga sprawa , czy można podczas jazdy przejść na Tip Tronik czyli samemu zmieniać biegi , czy trzeba się zatrzymać ?
Tak przy okazji to przy ręcznej zmianie biegów są tylko 3 , to w końcu ilu biegowa jest ta skrzynia ? Przy automacie są 4 czy 5 piegów ?
Pozdrawiam i proszę włączenie się do dyskusji. _________________ Piękna Czarna Bestia !
szarpniecie moze wystepowac i jest niemal zawsze, jesli parkowalej na nierownosci (zjad/podjad). Na P skrzynia blokuje sie na zebatkach, ktore blokuja ruch auta i przy nierownosci drogi mozna odczuc lekkie szarpniecie przy zmianie z P na inny bieg. U mnie zreszta tez czasem nieco szarpie przy przechodzeniu przez N ( Godge GC, Pacyfica) Mozesz smialo przechodzic z D na autostick i odwrotnie w czasie jazdy. Skrzynia jest 4-biegowa, choc 2008 ma chyba juz 5-tke...
Witam Panowie , co dzień to coś nowego udaje mi się odkryć z tym cackiem , opanowałem już CD i DVD ( filmy chodzą OK ! jest to banalnie proste , trzeba trochę zachodu ale czego się nie robi by mieć spokój podczas jazdy z maluchami i degustować się komfortem jazdy) , ale nie w tym rzecz.
Otóż mam pytanie do wszystkich :
Podczas zmiany pozycji w skrzyni z " P " na bieg " D " odczuwam lekkie szarpnięcia autem w momencie przechodzenia przez wsteczny i neutralny , mam to samo w Voyagerze 2000 r. czy to normalna praca siłowników w skrzyni ?
Podzielcie się opiniami czy u was też to występuje ,
Druga sprawa , czy można podczas jazdy przejść na Tip Tronik czyli samemu zmieniać biegi , czy trzeba się zatrzymać ?
Tak przy okazji to przy ręcznej zmianie biegów są tylko 3 , to w końcu ilu biegowa jest ta skrzynia ? Przy automacie są 4 czy 5 piegów ?
Pozdrawiam i proszę włączenie się do dyskusji.
Kwinto jesli bys mogl to napisz mi jak opanowac DVD nie moge ogladac naszych filmow,odtwarza tylko amerykanskie-prosze o pomoc i z gory bardzo dziekuje.
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 144 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler Pacifica r 2006 3.5 www.chryslerpacifica.pl
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 14 Paź 2008, 22:26
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) rozrzad i mechanika
dinek napisał:
KwintoHK napisał:
Witam Panowie , co dzień to coś nowego udaje mi się odkryć z tym cackiem , opanowałem już CD i DVD ( filmy chodzą OK ! jest to banalnie proste , trzeba trochę zachodu ale czego się nie robi by mieć spokój podczas jazdy z maluchami i degustować się komfortem jazdy) , ale nie w tym rzecz.
Otóż mam pytanie do wszystkich :
Podczas zmiany pozycji w skrzyni z " P " na bieg " D " odczuwam lekkie szarpnięcia autem w momencie przechodzenia przez wsteczny i neutralny , mam to samo w Voyagerze 2000 r. czy to normalna praca siłowników w skrzyni ?
Podzielcie się opiniami czy u was też to występuje ,
Druga sprawa , czy można podczas jazdy przejść na Tip Tronik czyli samemu zmieniać biegi , czy trzeba się zatrzymać ?
Tak przy okazji to przy ręcznej zmianie biegów są tylko 3 , to w końcu ilu biegowa jest ta skrzynia ? Przy automacie są 4 czy 5 piegów ?
Pozdrawiam i proszę włączenie się do dyskusji.
Kwinto jesli bys mogl to napisz mi jak opanowac DVD nie moge ogladac naszych filmow,odtwarza tylko amerykanskie-prosze o pomoc i z gory bardzo dziekuje.
jest na forum odpowiedni do tego temat, na głownej stronie Pacifici _________________ PACIFICA AWD 3.5 2006r.piękna bestia!!!!!
wszystko ma co można sobie zażyczyć !!!
WWW.CHRYSLERPACIFICA.PL forum poświęcone temu pięknemu autu
Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): okolice Bielska Białej Posiadane auto: Chrysler Pacifica Limited 3,5L rok 2006
Piwa: 1/0
Wysłany: Pią 17 Paź 2008, 20:20
Temat postu:
zachowania skrzyni
Jeszcze jedno pytanie w sprawie skrzyni , czy to prawda że jeśli zatrzymuję się na wzniesieniu , a po zwolnieniu pedału hamulca samochód powinien stać nieruchomo ? mój trochę zjeżdża w dół do tyłu i aby stać muszę wcisnąć hamulec , sam nie wiem czy może tak być czy mam coś ze skrzynią, druga sprawa : słyszałem że stojąc w korku korzystnie jest przejść na bieg neutralny "N" a nie trzymać samochodu na "D" z wciśniętym hamulcem.
Proszę o komentarze i rady , opiszcie jaj wasze autko zachowuje się w powyższych przypadkach i przy jakim przebiegu. Mój ma 119 000 km.
Pozdrawiam _________________ Piękna Czarna Bestia !
Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 178 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań pyrlandia :) Posiadane auto: Chrysler Pacifica 3.5 2005 Touring 4X4 CB PRESIDENT JOHNY II+antena PRESIDENT
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Paź 2008, 20:27
Temat postu:
re re
Witam
Moj sie nie cofa co prawda to moje pierwsze autko z automatem.Z tego co sie znam to powinien stac, a na prostym musi ciagnac do przodu oczywiscie na literce D.A w korku nie trzeba ustawiac na N choc sa tacy co to robia ale pytanie po co skoro to automat pozdro Tedi
sprostujcie mnie jesli sie myle
Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 144 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler Pacifica r 2006 3.5 www.chryslerpacifica.pl
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 17 Paź 2008, 21:36
Temat postu:
Re: ( Chrysler Pacifica ) rozrzad i mechanika
to moje trzecie auto w automacie
1.ford scorpio
2.mercedes 124
3.moja ulubiona bestia (Pacifica)
i tak na wzniesieniu powinien stać ale jest pytanie jakie wzniesienie
na prostej powinien lekko ciągnąc do przodu
i na koniec nie ma biegu neutralnego"N" to "N" to jest by zatrzymały sie mechanizmy w skrzyni by można było wrzucić "D" lub "R"
"N" to nie luz choć teoretycznie można go tak nazwać lub stosować
KwintoHK może powinieneś wymienić olej a jesli nie był wymieniany do tej pory to go wymień przejedz około 3000 do 5000 km i znów go wymień, ten pierwszy raz to przepłuczesz skrzynie
A-604/41AE to typ naszej skrzyni
jesli chcemy dbać o skrzynie w naszych bestiach to warto wymienić olej co 40000 km
a teraz troche danych i historia
Autostick (to o naszych skrzyniach)
Autostick jest półautomatyczną skrzynią biegów stosowaną w Volkswagenie, a zaprojektowaną przez Chryslera. Oferuje ręczną możliwość zmiany biegów jak i pracę automatyczną. Podobny system został zaprojektowany przez Porsche i nazwany Tiptronic. Te systemy sterowania przekładnią są też nazywane "Manu-Matic".
Dodge Intrepid ES oraz Eagle Vision TSi były pierwszymi samochodami rynku północno amerykańskim, wyposażone opcjonalnie w systemem Autostick, a później od roku 1997 jako standardowe wyposażenie w Plymouth Prowler, a w 1999 roku w Chryslerze 300M. Dużo obecnie produkowanych modeli Chryslera jest oferowanych z tym systemem, wliczając w to 300, 300C, Chargera, Challengera, Sebringa, PT Cruisera, Crossfire, Pacifica, Chrysler Town & Country, Dodge Avenger, i Dodge Grand Caravan.
Zalety systemu
· Możliwość ręcznej zmiany biegów
· Możliwość ruszenia z 2 lub 3 biegu przy śliskiej nawierzchni aby poprawić przyczepność i uniknąć poślizgu kół przednich
· Pozwala na lepszy downshifting podczas zjeżdżania w dół ze stromych wzniesień w celu utrzymania stałej prędkości
· Lepsza możliwość wykorzystania osiągów silnika w czasie przyśpieszania
Komponenty oraz praca systemu
W pierwszych pojazdach Chryslera, system Autostick, miał zaprojektowane różne odmiany TCM, oraz układy zmiany biegów oraz pomiaru przełożenia. Układ pomiaru przełożenia sprawdzał który bieg jest wybrany i informował o tym kierowcę. Sterowanie pracą układu odbywa się poprzez wciśnięcie dźwigni w odpowiednim kierunku, która może zostać pchnięta w prawo (wrzucenie wyższego biegu) albo w lewo (zredukowanie biegu). Kiedy kierowca włącza dźwignię w którymś z tych kierunków układ sterujący wysyła sygnał do TCM, aby zmienić bieg na wyższy lub zredukować w zależności od decyzji kierowcy. Jeżeli użytkownik nie zmienia biegów w czasie jazdy w trybie Autostick, skrzynia automatycznie zmieni bieg na wyższy gdy obroty silnika dochodzą do maksymalnych obrotów, aby zapobiec uszkodzenia silnika lub skrzyni. Podczas zatrzymania, system automatycznie włącza pierwszy bieg. W razie uszkodzenia systemu przekładnia zostanie samoczynnie przełączona w pełny tryb automatyczny.
Pozdrawiam
warmik _________________ PACIFICA AWD 3.5 2006r.piękna bestia!!!!!
wszystko ma co można sobie zażyczyć !!!
WWW.CHRYSLERPACIFICA.PL forum poświęcone temu pięknemu autu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Pacifica ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.