Witam wszystkich forumowiczów dawno sie nie udzielalem , zmienilem auto i czas zaczac. Kupilem PT Cruiser 2.0 benzyna manual wszystko w dobrym stanie technicznym poza zaworami a konkretnie olejowa regulacja zaworow nie dziala poprawnie. Mialem juz taki sam efekt w CC700 po zamontowaniu suchego fabrycznego silnika tluklo niemilosiernie ale tam szybko ucichlo i nie pojawilo sie nigdy wiecej , trwalo kilka pierwszych odpalen po zalaniu olejem wszystkich elementow ucichlo. Tu cichnie znacznie po rozgrzaniu sie silnika na zimnym silniku jest najgorzej. Moja diagnoza to popychacze , pojechalem do mechanika on stwierdzil ze w tych modelach jest problem z olejowa regulacja i ze to wina popychaczy i szklanek zaworowych. Pojechalem wiec do kolejnego ten rowniez potwierdzil moje przypuszczenia robocizna nie taka droga ale części owszem. Mechanik przedstawil mi sprawe jasno sluchac jkby tylko jedna walila , mi tez sie tak wydaje , ale wymienic trzeba wszystkie a jest 16. Cena kompletu szklanka plus popychacz i co tam jeszcze potrzebne razy 16 plus uszczelnienia wszystko oryginal plus robocizna to razem wyszlo jakies 5tys zlotych. Z czego robocizna 500zl. Mam pytanie czy istnieje mozliwosc wzrokowej oceny zuzycia popychacza i luzow na zimnym silniku ewentualnie jakos to pomieŕzyc bez specjalistycznego sprzętu i co wiecej czy da sie szklanki zaworowe wyjac gora czy trzeba demontowac mise olejowa i walek rozrzadu. Narzedzia posiadam , wiedze jakas tez ale nie mam warunkow i nie robilem jeszcze nic przy tym silniku ani przy takich autach. Wogole to pierwszy amerykaniec jakiego posiadam. Korci mnie zeby to zrobic samemu ale nie mam kanalu , a gdybym musial zdejmowac mise i walek rozrzadu to bez kanalu lub podnosnika lipa. Jakies sugestie? _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2015, 18:01
Temat postu:
Re: ( Chrysler PT Cruiser ) halasujace zawory 2.0 benzyna
Kolego, nie panikuj, jeśli piszesz, że stuka jeden to wymiń tylko ten mający problem z napełnieniem. Zdejmujesz pokrywę i widzisz popychacze, jak dobrze pokombinujesz to zrobisz to sam bez odkręcania wałków, niestety metodą "prób i błędów" oceniając, który jest podejrzany (luz zaworowy jest zbyt duży). Chyba, że chcesz inwestować zgodnie z powiedzeniem - "kto bogatemu ..."
Re: ( Chrysler PT Cruiser ) halasujace zawory 2.0 benzyna
Nie o panikę tu chodzi tylko o wiedze i koszt . Mechanik mi powiedzial ze wymieni jeden jesli mu wskaze ktory to jest. Jesli wskaze zly to robocizna kosztuje tyle samo i jeden wymieniony a awaria nie bedzie usunieta. Koszt wszystkich jest wysoki. Tak pomyslalem ze sam wymienie ale bede robil na parkingu dlatego potrzebna mi wiedza czy da sie wyjac szklanki od gory jesli tak to sie za to wezme. Jesli dolem to bede musial jednak zaplacic bo na parkingu tego raczej nie dam rady.Byc moze to tylko sam popychacz wystarczy wymienic ale to juz tak kilka tys przejechalo auto z tym tlukacym popychaczem wiec szklanka tez swoje dostala. Stad prosba o sugestie. _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Nie 10 Maj 2015, 21:44
Temat postu:
Re: ( Chrysler PT Cruiser ) halasujace zawory 2.0 benzyna
Piszesz, że stuka tylko na początku, później uspokaja się. Tam nie ma szklanek. Tak jak napisałem wymieniasz to od góry, jeśli masz smykałkę majsterkowicza i szczęście to trafisz za pierwszym razem jeśli nie to rozbierzesz jeszcze raz, będzie teraz szybciej bo będziesz miał wprawę. Przeczytaj uważnie mój pierwszy post.
Re: ( Chrysler PT Cruiser ) halasujace zawory 2.0 benzyna
Na zimnym nap...la na rozgrzanym laik nie uslyszy. Ja to slysze bo tym jezdze a mechanik z biegu powiedzial cojest grane chociaz podjechalem do niego z rozgrzanym silnikiem. Jak szklanki zwal tak zwal. Jesli nie ma szklanek w dolno zaworowym silniku to co tam jest pod popychaczem ??? _________________ Pierwszego TARPANA wyklepano mlotkami - historia lubi się powtarzać!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler PT Cruiser ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.