Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Chrysler Town&Country Limited 2005 r. 3,8 LPG
Piwa: 0/2
Wysłany: Nie 30 Kwi 2017, 09:19
Temat postu:
Zawieszenie przód - ściąganie
Cześć.
Taka sytuacja.
Samochód ściąga w prawo. Opony letnie skrawędziowane. Zimowe zząbkowane.
Spróbuje zamieścić zdjęcia dla jasności mojego opisu.
Od strony pasażera końcówka łącznika stabilizatora przy skręcie ociera o oś napędową. Jest wysunięta do przodu względem drugiej strony ( strony kierowcy ) co widać na wyprostowanych kołach. Ponadto łączniki są pod różnym kątem "ustawione", co wynika również z odległości łącznika od osi.
Czy jest to wina :
- stabilizatora ( na logikę to on wyznacza odległość końcówki łącznika od osi ),
- innych części uszkodzonych jakąś kolizją ?
Za mojego krótkiego użytkowania takowej nie było.
Czy to może być powód ściągania ?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Zawieszenie przód - ściąganie
W/g mnie stabilizator jak w fabrycznych mocowaniach zostawiłbym w spokoju. Prawdopodobnie to koło masz do tyłu przesunięte , może w wyniku wypadku, wjechania w dużą dziurę ... Może tylko wybicie tulei gumowych ?
Może na poziomej powierzchni ustaw auto kółkami na wprost . Wystarczy palce włożyć miedzy oponę a błotnik na wysokości progu tak aby lukę wypełniły, podobnie z drugiej strony i porównaj czy z grubsza odległości te same.
Jak skrzywiony wahacz to zwykle w ustawianiu geomerti kół ok będzie, ale nadal 4 ślad . Z boku patrząc, to koła muszą być symetrycznie w wnękach błotników , dopiero wtedy zbieżność ustawić można .
Dołączył: 05 Mar 2015 Posty: 381 Skąd jesteś (miejscowość / region): Lublin Posiadane auto: n/a
Piwa: 37/0
Wysłany: Pon 01 Maj 2017, 22:46
Temat postu:
Re: Zawieszenie przód - ściąganie
QbITRON napisał:
Samochód ściąga w prawo. Opony letnie skrawędziowane. Zimowe zząbkowane.
Przecież te objawy jeszcze przed wymianą na opony zimowe wskazywały na konieczność sprawdzenia zawieszenia i jego geometrii a Ty po zniszczeniu opon zimowych zwracasz się o pomoc na forum zamiast udać się na stację diagnostyczną.
Jeśli tam Ci nie pomogą wtedy widziałbym sens zwracania się tutaj z problemem
Dołączył: 29 Wrz 2016 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Białystok Posiadane auto: Chrysler Town&Country Limited 2005 r. 3,8 LPG
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 03 Maj 2017, 10:54
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) Zawieszenie przód - ściąganie
Dzięki Woy za podpowiedź.
Sprawdziłem, jest jak mówisz/piszesz. Koło jest cofnięte, niewiele ale jest.Coś około 1-2 cm. Co dalej robić/sprawdzić żeby nie dać się wkręcić w wymianę wszystkiego tylko nie tego co potrzeba?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Zawieszenie przód - ściąganie
Masz może jakiegoś starszego blacharza samochodowego ? Może zdiagnozuje . Jak auto nie było po wypadku, to mogła skrzywić się zwrotnica czy jak zwać, taki żeliwny /?/ odlew co łożyska piasty w nim są i do teleskopu przymocowana , z dołu sworzniem do wahacza . Czasem może być teleskop skrzywiony , zwykle w okolicy mocowania do zwrotnicy. Jakby łożysko z góry teleskopu to chyba by o tyle koło nie przesunęło się. Inna możliwość to wahacz, mocno tuleje gumowe co go mocują wybite, widziałem też skrzywiony na bolcu co do tulei gumowej wchodzi .
Mając jak teraz, to zrobią geometrię, ale będzie nadal lekko 4 śladem, do tego na śliskim, szczególnie na zakręcie z nierównościami uważać trzeba , tym bardziej jak mokro .
W/g mnie jak ściąga to pochylenie koła złe, stawiałbym na zwrotnice, tego czasem nie widać, tylko podczas ustawiania zawieszenia, nie można w zakresie regulacji ustawić . Kiedyś podpiłowywali otwory na śruby, ale to tylko pozornie działało , najlepiej wymienić . Może na stacji co przeglądy robią sprawdzą ? Mają doświadczenie i kogoś polecą ?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Zawieszenie przód - ściąganie
Cześć. U mnie tez sciąga auto... dopiero ktoryś mechanik zdiagnozował tuleje wahaczy przednich do wymiany. Jak z jakoscią dostępnych czesci Moog albo Baw? Czy oryginalne Mopar szukac? Pozdrawiam[/code]
Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 16 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Chrysler T&C
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 21 Lis 2020, 21:57
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) Zawieszenie przód - ściąganie
aaron9 napisał:
Cześć. U mnie tez sciąga auto... dopiero ktoryś mechanik zdiagnozował tuleje wahaczy przednich do wymiany. Jak z jakoscią dostępnych czesci Moog albo Baw? Czy oryginalne Mopar szukac? Pozdrawiam[/code]
Do siebie dorobiłem w olkuszu Poliuretany w firmie Deuter , przednie jak i tylne tuleje przedniego wahacza i powiem że wrażenia na plus, auto dużo pewniej się prowadzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Town & Country ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.