Witam wszystkich Forumowiczów
Otwieram temat który był niejednokrotnie poruszany.
Chciałbym podzielić się kilkoma spostrzeżeniami i jednocześnie prosić o poradę.
Właśnie jestem po wyminie sprzęgła w moim voyku (grand 2.4 - 2003r.)
Jak zapewne wiecie jest to dość dziwna konstrukcja - nazwana przez niektórych dwumasą -
choć ja uważam że nie jest to dwumasa.
Sama tarcza nie wstępuje jako część - można kupić (cena zaporowa) cały moduł zanitowany.
No jeszcze są regenerowanie - min. 500 zł. Postanowiłem sam zregenerować to cudo.
Po wyjęciu sprzęgła i roznitowaniu zawiozłem do lokalnej firm do nabicia nowych okładzin.
Dodam że ze starych zostały jakieś resztki. Usługa przeprowadzona fachowo - 100 zł
Grubość okładzin nowych była odpowiednia (wybaczcie nie pamiętam jaka) - pan który to wykonywał zapewnił że robił to wiele razy i działało.
Po złożeniu wszystkiego na nowo do samochodu - i uruchomieniu sprzęgła niespodzianka - nie działa.
Biegi można co prawda wrzucić - ale baaardzo ciężko - o wstecznym można zapomnieć.
Sprzęgło "bierze" na samym dole - da się jechać ale zmiana biegów to już gehenna.
Rozpocząłem więc mozolne odpowietrzanie układu wysprzęglania - bo muszę dodać że urwałem wysprzęglik
w czasie demontażu choć naprawdę wydawało mi się że robię to delikatnie. Zakupiony drugi używany - sprawny naprawdę w dobrym stanie bez wycieków itp. Wydaje mi się że jest odpowietrzony, jednak zakres ruchu wysprzęglika
jest za mały by skutecznie wysprzęglić. Po ręcznym (dopchnięciu) łapy sprzęgła o ok 1cm (nie więcej) sprzęgło działa idelalnie - biegi wchodzą jak masełko. Po analizie działania całego układu wysprzęglania i jego powtarzalności cyklów
twierdzę że jest sprawny. Żadne wydłużanie ośki wysprzęglika nie ma sensu gdyż zaraz jest niwelowane przez samoregulację. Jedyne co mi do głowy przychodzi to prawdopodobieństwo że tarcza dostała za grube okładziny.
Tu spostrzeżenie/porada - uwzględniają to że nie jest to nowy samochód i łożysko oporowe, łapa sprzęgła i wszystkie inne ruchome i nieruchome części sprzęgła nabrały "luzu" - dobrze jest by okładziny były odrobinę cieńsze niż nominalne. Zakładając że wysprzęglik ma zawsze ten sam zakres ruchu - ustrzeże to was przed moimi problemami.
Mam teraz pytanie czy mogę tak jeździć i czekać aż moje okładziny się trochę zużyją i wysprzęglik da radę działać poprawnie. Czy nadmierne obciążanie wodzików, linek zmiany biegów nie zniszczy ich zanim tarcza sprzęgłowa "dojdzie" do wymiaru - a może jednak mam nadal zapowietrzony układ wysprzęglania i znacie sprawdzony
sposób na jego odpowietrzenie.
Proszę o porady - może coś da się zrobić zanim ponownie zabiorę się za wyjęcie skrzyni.
Pozdr.
Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Sprzęgło nie rozłącza skrzyni biegów
Witam ponownie.
Problem sprzęgła powoli się rozwiązuje.
Biegi wchodzą znacznie lepiej, - wsteczny "powrócił"
Co zrobiłem ?
Do czasu "dojścia" tarczy do wymiarów gwarantujących poprawne wysprzęglenie
wyjąłem gumowy odbój - do którego dotyka pedał sprzęgła przy max. wciśnięciu - dało to ok 3mm skoku.
Metalowy ogranicznik pedału sprzęgła delikatnie "dobiłem" - zyskałem kolejne 3mm - wiem że jest to
średnie rozwiązanie ale po jakimś czasie spróbuję powrócić do stanu początkowego.
Te 6 mm zagwarantowało mi w miarę poprawne działanie sprzęgła - jest progresja - będzie lepiej
Pozdr. i zamykam temat
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Grand Voyager ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.