Wymieniał ktoś silnik 2,5 CRD na 2,8 CRD z 2006 r. skrzynia manualna ? Za duże koszty by remontować , kupiłem 2,8 bo w opisach to te same silniki , tylko tuleje większe . W realu inny tył , w innych miejscach otwory do mocowania skrzyni biegów, rozrusznik też w trochę innym miejscu . Tył wału też inny .
Dopasował ktoś ten silnik do manualnej skrzyni biegów ? Interesuje mnie czy w tym bloku można wywiercić i nagwintować otwory do mocowana skrzyni.
Dodam.
Z lekka już temat rozeznałem, chyba pasują tylko 2 śruby , te przy półosi , ale tam uszy przy silniku co otwory na te śruby są muszą być oszlifowane, bo nie wsuniemy skrzyni biegów. Wywierciłem 2 otwory w skrzyni biegów by przez nie włożyć śruby do skręcenia z silnikiem. jeden otwór w silniku z dołu pod rozrusznikiem . Zupełnie nie pasuje mocowanie silnika do karoserii , co pod rozrusznikiem , Te przeróbki nie uszkodzą skrzyni biegów , ale aby rozrusznik zamocować muszę sporo z korpusu silnika odciąć - górne ucho , nie ma go w 2,5 silniku.
Wieniec co rozrusznik zazębia jest mniejszy w automacie .
Całość musi być centrycznie zamocowana...
Re: ( Chrysler Voyager ) wymiana silnika z 2.5 CRD na 2.8
W którym roku zmieniono tył wału korbowego w tych silnikach ? W nowszych z 2 mm mniejsza średnica czopu na mocowanie koła zamachowego . W silniku 2,8 jest taka sama jak w wale co wcześniej kupiłem, a w uszkodzonym silniku 2,5 jest trochę większa . Koło zamachowe z starego silnika nie pasuje, bo za duże luzy na czopie wału. Dla skrzyń automatycznych koło " zamachowe" z wieńcem jest kilka mm bardziej odsunięte od bloku niż dla skrzyni manualnej, wystarczy wymienić płytkę ślizgową co na końcówce wału jest . Na razie szukam koła zamachowego z 2,5 CRD ale produkcji od 2006 r . Instalacja elektryczna z 2,5 zagada z silnikiem 2,8 ? Wcześniej byłem pewien, że tak.
Dodam, kupiłem koło zamachowe z 2004 r i pasuje . Wymieniłem pompę wodną, rozrząd , miałem problem jak ustawić napinacz , ale w filmiku co niżej ładnie to pokazali, szczelina i pręt sprężynujący muszą się pokrywać Zębatki rozrządu przykręca się 2 etapowo, do ok 110 Nm w końcowym etapie bez blokady wałków rozrządu, ale blokując koła zębate https://www.youtube.com/watch?v=PDNggDPra78 .
Re: ( Chrysler Voyager ) wymiana silnika z 2.5 CRD na 2.8
Czujnik położenia wału w 2.5 CRD z 2002 r ma 3 bolce w wtyczce, a w 2,8 CRD z 2006 r ma 2 bolce . Wie ktoś może czy w obu silnikach, na wale korbowym jest taka sama tarcza, co tym czujnikiem steruje ?
Dodam
silnik odpalił, mogę dalej skręcać .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Voyager ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.