W czasie płynnej jazdy temperatura płynu chłodzącego waha się między 77C a 83C, natomiast w czasie jazdy w mieście wynosi około 90C.
Dodatkowo wystąpił wcześniej u mnie błąd P0128, po czym wymieniłem termostat na oryginalny Mopara. Ostatnio błąd P0128 powrócił (już na nowym termostacie). Błąd pojawiał się zawsze w deszczowy zimny dzień (wyglądało to tak, że w zadanym czasie temperatura płynu nie osiągała odpowiedniej wartości).
Czy taki zakres temperatury jest akceptowalny? Jaka może być inna, poza termostatem, przyczyna takiej temperatury? Czy może powinienem reklamować termostat?
EDIT:
Wymieniłem termostat i płyn chłodzący. Temperatura na postoju waha się między 98 a 104C (wskaźnik idealnie w połowie). Natomiast w trasie spada do około 80C. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
Mam to samo od jakiegoś czasu w poniedziałek jestem umówiony na wymianę termostatu więc sam jestem ciekaw czy to będzie przyczyna. Mieżyłeś temperaturę termometrem czy komp ci tak podaje ?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
Wszystkie odczyty temperatury są z komputera.
Kilka innych obserwacji:
1. Temperatura na postoju wzrasta max do 104C wtedy załącza się wentylator i temperatura spada do 98C i spowrotem rośnie do około 104C.
2. Termostat na postoju otwiera się w okolicy 90C (sprawdzałem kiedy wąż do chłodnicy staje się ciepły).
3. Dzisiaj jak wyjechałem na około 20km trasę temperatura dochodziła do około 85C, a po zatrzymaniu samochodu wąż doprowadzający wodę do chłodnicy był gorący.
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
Też już jestem po wymianie termostatu i wskaźnik na desce rozdzielczej nadal nie pokazuje połowy skali tylko zatrzymuje się przed środkiem skali. Czy ogarnąłeś już ten temat u siebie ?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
Jeszcze nie. Kupiłem termometr żeby zmierzyć temperaturę i porównać wynik z komputerem.
Po jeździe.
1. Komputer około 90C (przed dojazdem na parking dwa razy stałem na światłach, więc temperatura poszła nieco do góry, podczas płynnej jazdy było około 83C na komputerze)
2. Termometr (pomiar na gumowej rurze przy dojściu do chłodnicy) około 84C.
Na postoju:
1. Komputer 98-104C
2. Termometr (pomiar na gumowej rurze przy dojściu do chłodnicy): 91-97C.
Czy to może świadczyć o uszkodzonym czujniku temperatury? Gdzie ten czujnik się dokładnie znajduje?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
Nie wiem gdzie jest czujnik a czytałem gdzieś że jest więcej niż jeden podobno. Wskazówka wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej gdzie u Ciebie staje max ?
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
"Wskazówka wskaźnika temperatury na desce rozdzielczej gdzie u Ciebie staje max ?"
Nie wiem czy dobrze pytanie rozumiem, ale dla zakresu temperatur 98-104C (tylko na postoju i trzeba trochę poczekać żeby takie temperatury osiągnąć) to wskazówka jest idealnie pionowo.
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
No właśnie o tomi chodziło bo u mnie nigdy nie dochodzi do pionu czyli połowy pełnej skali, nawet teraz po wyminie termostatu. Czyli pozostaje jeszcze czujnik temperatury podejżany bo to chyba on również steruje wskażnikiem, tak mi się wydaje.
Dołączył: 26 Mar 2019 Posty: 11 Skąd jesteś (miejscowość / region): Siemirowice Posiadane auto: Chrysler Town&Country 3,3 \'05 Pb+Lpg
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 07 Lip 2021, 22:22
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) Temperatura płynu chłodzącego w trasie około 80
Przepraszam za odgrzanie kotleta, ale mam pytanie
CH t&c 2005 3,3 v6 lpg
Mianowicie
- temperatura w połowie skali i do tego poziomu dochodzi idealnie.
- wentylatory się załączają podczas jazdy postoju itp.
- podczas postoju wskazówka nie drgnie (mówię o rozgrzanym silniku)
- czy z klimą czy bez cały czas trzyma poziom
- jak otworze maskę to jest dziwnie gorąco wręcz bucha ciepłem
- silnik pracuje bez zarzutów.
Pytanie moje jest następujące czy ten typ tak ma że pod maską jest tak gorąco, czy gdzieś jest problem. Pompa wody wymieniona bo hałasowała, nowy pasek przed wymianą było tak samo, nie chciałbym zajechać silnika przez ewentualne przegrzanie. Olej wymieniany co 10k. Zima lato tak samo wskazuje wskaźnik temp. Może ten typ tak ma i jest wszystko ok. _________________ Per Aspera ad Astra
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Town & Country ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.