Problem z olejem może wynikać ze zużytych pierścieni , sama instalacja gazowa raczej nie miała na to wpływu , piszesz że pali tobie 0,5 litra lubryfikatu na 8000 tyś/km. trochę mało , prawidłowo powinien pobierać około 100ml/1000km.
tez zagazowałem, w sumie narazie ok ale przy ruszaniu 1 i czasami na 2 jce lubi szarpnac jakby ja dławiło-moze trzeba wyregulować bo to dopiero początek - 2 tys kkm na gazie. butla w kole - starcza na 430 km w lecie wiec spalanie wychodzi z 7/100 przy stylu jazdy mojej zony . pzdr
tez zagazowałem, w sumie narazie ok ale przy ruszaniu 1 i czasami na 2 jce lubi szarpnac jakby ja dławiło-moze trzeba wyregulować bo to dopiero początek - 2 tys kkm na gazie. butla w kole - starcza na 430 km w lecie wiec spalanie wychodzi z 7/100 przy stylu jazdy mojej zony . pzdr
czy dlawienie przy ruszaniu z 1 i 2 pojawia sie tylko na gazie ?
warto sprawdzic czy problem dotyczy tylko LPG czy benzyny
PS jaka masz instalacje (sterowniki, wtryski) ?
7l/100 dobry wynik - przy zalozeniu ze LPG jest po 2,2 czyli koszt 100km to 15,4 PLN
troszke zdziwilem sie butla.. mowisz ze 430 przejedzie.. to przy tym spalaniu daje 30 litrow - a biorac pod uwage ze wchodzi tylko 80% oznacza to ze butla ma 37,6 litrow. Ogolnie spoko - im wiecej tym lepiej ale.. obawiam sie ze miejsce na kolo dojazdowe nie jest zbyt duze podejrzewam ze po wlozeniu buti z gazem i przykryciem wykladzinka - troche bedzie odstawac - mam racje ?
tez zagazowałem, w sumie narazie ok ale przy ruszaniu 1 i czasami na 2 jce lubi szarpnac jakby ja dławiło-moze trzeba wyregulować bo to dopiero początek - 2 tys kkm na gazie. butla w kole - starcza na 430 km w lecie wiec spalanie wychodzi z 7/100 przy stylu jazdy mojej zony . pzdr
czy dlawienie przy ruszaniu z 1 i 2 pojawia sie tylko na gazie ?
warto sprawdzic czy problem dotyczy tylko LPG czy benzyny
PS jaka masz instalacje (sterowniki, wtryski) ?
7l/100 dobry wynik - przy zalozeniu ze LPG jest po 2,2 czyli koszt 100km to 15,4 PLN
troszke zdziwilem sie butla.. mowisz ze 430 przejedzie.. to przy tym spalaniu daje 30 litrow - a biorac pod uwage ze wchodzi tylko 80% oznacza to ze butla ma 37,6 litrow. Ogolnie spoko - im wiecej tym lepiej ale.. obawiam sie ze miejsce na kolo dojazdowe nie jest zbyt duze podejrzewam ze po wlozeniu buti z gazem i przykryciem wykladzinka - troche bedzie odstawac - mam racje ?
z tego co pamietam na beznyznie tez tak było. instalka STAG4, wtryski ztego co pamietam to nie valtec (cos lepszego niz valtec) a reszta to Tomasetto -auto zony a zona jezdzi spokojnie wiec 7 litrow - wiecej trasa/mniej miasto w lecie spokojnie - natomiast butla tak jak pisales lekko wystaje ponad bo kolo dojazdowe zajmuje mniej miejsca jednak szczerze - z pratycznosci nic sie nie zmienilo - ciut plytszy bagaznik. bede mial okazje auto przetestowac na trasie - 4 osoby + bagaz = wypad weekendowy 600km, wiec bede mogl ocenic spalanie/zachowanie na gazie. ja sie bujam tdi ale mysle o zmianie w lecie na jakies wlasnie LPG _________________ jazz 1.2 lpg 04r, civic 5d 1.4 98r.
z tego co pamietam na beznyznie tez tak było. instalka STAG4, wtryski ztego co pamietam to nie valtec (cos lepszego niz valtec) a reszta to Tomasetto -auto zony a zona jezdzi spokojnie wiec 7 litrow - wiecej trasa/mniej miasto w lecie spokojnie - natomiast butla tak jak pisales lekko wystaje ponad bo kolo dojazdowe zajmuje mniej miejsca jednak szczerze - z pratycznosci nic sie nie zmienilo - ciut plytszy bagaznik. bede mial okazje auto przetestowac na trasie - 4 osoby + bagaz = wypad weekendowy 600km, wiec bede mogl ocenic spalanie/zachowanie na gazie. ja sie bujam tdi ale mysle o zmianie w lecie na jakies wlasnie LPG
podszarpywanie moze byc spowodowane zaworem EGR, przepustnica.. (jak podaja inni na forum) - nie zawsze LPG to zlo
jesli masz wtryski Hana (tak strzelam skoro nie valtec) to slyszalem ze sa ludzie co juz porobili na nich 200 000 km
w sumie - w zakladaniu instalacji podobno najwazniejszy jest gazownik - jesli zrobil to ktos co sie zna i przyklada to 90% sukcesu.
Odświeżam temat, gdyż zastanawiam się nad instalacją gazową do mojego Jazza. Jeżdżę powyżej 20000 rocznie i tankowanie benzyny boli coraz bardziej.
Zastanawiam się jak współgra instalacja gazowa z naszymi Jazzami?
Mam przejechane 186 tys, 2004r. 1.4 i czy w takim układzie są przeciwskazania do instalacji? I przede wszytskim jaka instalacja jest najlepsza (i za ile?)
Chciałbym zapytać jaki jest średni koszt instalacji gazowej do jazza z silnikiem 1.2?
Chodzi mi o taką instalację która nie będzie mi sprawiała żadnych problemów i nie będę musiał jeździć co chwile do mechanika.
Przeglądając poprzednie posty zauważyłem, że ktoś zamontował sobie instalacje niemal za 5000 zł, trochę mnie to zniechęciło.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie zbiornika, jak maksymalnie duży może być zbiornik i czy może być umieszczony gdzieś pod podwoziem pod jakąś osłoną?
Hej,
Nie to zebym był uprzedzony do lpg, jak ktoś chce to instaluje. Pragne zwrocic uwagę na przebiegi auta. Jeżeli się robi do 10-15k rocznie to się nie kalkuluje moim skromnym zdaniem. Poza tym dochodzą komplikacje przy parkowani przy parkingach podziemnych co akurat w moim przypadku dyskwalifikuje cala operacje.
Poza tym jazz po lpg zaczyna zachowywać się bardziej awaryjnie, ale to kwestia przeważnie jakości instalacji (czytaj nie ma dobrze i tanio
teraz mi wyjdzie ponad 30k na rok więc pomyślałem o lpg. Jazz za dużo nie pali, ale czemu by nie tankować o połowę mniej. Jedynym minusem jest cena dobrej instalacji, to jedynie mnie trochę odstrasza.
Dołączył: 25 Sie 2010 Posty: 4370 Skąd jesteś (miejscowość / region): Opole/opolskie Polska Posiadane auto: Jazz sx-cool 1.2 i-dsi 2006, Hyundai i20, UFO 2007 1,8 Mruczek w aucie
Piwa: 177/54
Wysłany: Wto 12 Sie 2014, 08:36
Temat postu:
Re: ( Honda Jazz ) LPG - instalacja, spalanie
Witam,
Gdy kupowałem swojego jazza w ASO to zaproponowano mi LPG za 6 tys. 2006r.
Piszecie że montaż LPG opłaca się dopiero przy dłuższych przebiegach bo zwraca się koszt montażu i użytkowania, pragnę jednak zwrócić uwagę szanownych kolegów że stojąc w korkach to również spalamy paliwo a czasami nawet go więcej niż podczas normalnej jazdy. Rzadko bierzemy tą opcje pod rozwagę.
Natomiast co do montażu samej instalacji LPG w samochodzie to uważam to za "zniesławienie" tego autka. On przecież i tak mało pali (u mnie 6 litrów), choć na forum znajdują się i tacy którym poniżej 4,5 L daje radę.
Jednakże każdy zrobi jak chce. Ja osobiście takiego rozwiązania u siebie nie założę. _________________ Jeżeli uważasz, że POMOGŁEM POSTAW PIWO.Kupiłeś jazza przeczytajAkcje serwisowe Hondy
Stan licznika: 182 500 km Honda obecny olej: 0W20 Amsoil, aku 35Ah-6L www.kotekmruczek.5v.pl www.kotekmruczek.cba.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Samochodowe instalacje gazowe - LPG i CNG ) Ogólne dyskusje o instalacjach gazowych
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.