Przymierzam się do kupna Chrysler-a Town&Country ściąganego z USA. Będzie to pewnie rocznik 2006 lub wyżej z silnikeim 3,8 i nie wiem czy da się zamontować instalację LPG. Proszę o pomoc i podpowiedź jak jest najlepsza do tego samochody. _________________ Artur
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
Witam,
Posiadam T&C z 2005 r . gaz mam sekwencyjny, nie wiem jakiej firmy, ale wszystko jest ok. pali mi srednio 13-15 litrow.
Gdybys szukal takiego auta, to moj znajomy bedzie sprzedawal za miesiac , albo dwa.
Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 191 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Chrysler, Town&Country, Limited, 3800, 2005
Piwa: 18/0
Wysłany: Pon 17 Sie 2009, 22:08
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
Posiadam T&C z 2005 roku. 3,8 założyłem gaz firmy elpigaz sekwęncyjny, nie widzę różnicy w jeździe benzyna czy gaz. Spalanie od 12 do 17 (Warszawa). Jedynym minusem jest mała butla, w moim przypaku jest to pojemność 34 litry gazu, schowana jest w jeden ze schowków na fotele. Jeżeli zależy Ci na dobrym montażyście służę pomącą, ja montowałem W Warszawie koszt około 3000. Ale bardzo chwalę.
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: Chrysler Town&Country 3.8 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2014, 11:22
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
Hej!
Pytanie do forumowiczów, którzy w swoim autach mają LPG.
Chcemy wymienić filtry gazu - auto ciężko odpala, kiedy włączony jest gaz, podczas jazdy wyłącza się i krótko mówiąc bankrutujemy na benzynie
Moje pytanie: jakie filtry kupić? Czym się kierować? Mam protokół montażu LPG i wszystkie elementy są wyszczególnione.
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
alicjam napisał:
Hej!
Pytanie do forumowiczów, którzy w swoim autach mają LPG.
Chcemy wymienić filtry gazu - auto ciężko odpala, kiedy włączony jest gaz, podczas jazdy wyłącza się i krótko mówiąc bankrutujemy na benzynie
Moje pytanie: jakie filtry kupić? Czym się kierować? Mam protokół montażu LPG i wszystkie elementy są wyszczególnione.
Filtry do wymiany a jakie wybrać to zależy od instalacji i jakie macie założone fazy płynnej i lotnej...fazy lotnej polecam "czaję".
A co do wyłączania gazu w czasie jazdy to filtry mogą mieć wpływ ale bardziej zapchany/zabrudzony reduktor...wtryskiwacze gazowe............
po za tym wpływ mają: uszkodzony czujnik ciśnienia gazu...kalibracja gazu...wielozawór na butli...elektrozawór przy reduktorze...nie sprawny/uszkodzony komp gazu...gubienie połączeń elektrycznych w tym masy przy instalacji gazowej...nie drożne przewody zasilające gazem...itp...
Odpowiedzi na odległość jest tyle i tyle może być problemów.
Po za tym ile przejechane na instalacji i jej elementach składowych?
Może pomoże Wam to w diagnozie...ogólnie stawiam z racji braku danych o przebiegu na parownik gazu zasyfiony.
Pozdro Maciej
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: Chrysler Town&Country 3.8 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 09 Lip 2014, 13:27
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
Gość od którego kupiliśmy auto założył gaz 6 lat temu i nic z nim nie robił: nie wymieniał filtrów, nic. Więc nie dziwię się, że coś zaczyna szwankować. Możecie sobie wyobrazić ile km zrobił autem przez 6 lat.
Instalacja BRC, zbiornik STAKO, elektrozawór gazu ET98, wielozawór BRC Europa, Reduktor Tomasetto AT09, Wlew paliwa BRC, Urządzenie wtrysku gazu Valtek Rail, System wtrysku lub kontroli Lambda ESGI 2.
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
alicjam napisał:
Gość od którego kupiliśmy auto założył gaz 6 lat temu i nic z nim nie robił: nie wymieniał filtrów, nic. Więc nie dziwię się, że coś zaczyna szwankować. Możecie sobie wyobrazić ile km zrobił autem przez 6 lat.
Instalacja BRC, zbiornik STAKO, elektrozawór gazu ET98, wielozawór BRC Europa, Reduktor Tomasetto AT09, Wlew paliwa BRC, Urządzenie wtrysku gazu Valtek Rail, System wtrysku lub kontroli Lambda ESGI 2.
Nic nie robił przez 6 lat
To po pierwsze sprawdzenie jak spisuje sie układ zapłonowy auta na benzynie...ważne...benzynka ma chodzić oki bez problemów a dopiero sprawdzanie gazu....ważne sprawdzić świece, cewkę , przewody zapłonowe...
Instalacja do kalibracji u gazownika ale najpierw wymiana wtryskiwaczy gazowych na np.OMVL... lat i nie znany przebieg to za dużo dla starych...
OBOWIĄZKOWE CZYSZCZENIE PAROWNIKA CAŁEGO/tzn wszystkich kanałów gazowych i membrany do wymiany... albo kupno nowego/...
wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej gazu i filtra powietrza silnika...
wymiana świec i regulacja przerwy...
sprawdzenie wielozaworu i elektrozaworu czy nie przycina się...
sprawdzenie czujnika ciśnienia gazu...
sprawdzenie wszystkich połączeń elektrycznych do gazu...
wskazana i nawet potrzebna wymiana węży i wężyków gazowych i opasek od parownika poprzez wtryskiwacze do silnika...
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
alicjam napisał:
Na benzynie odpala pięknie. Problem jest jedynie z gazem.
Na pewno filtry, nie wiem tylko jakie.
Orientujesz się, ile mnie to wyniesie? Mniej więcej?
Na benzynie ważne nie tylko odpalanie ale i to jak jeździ...jeżdżąc na samej benzynie np. ok 50 km stwierdzisz kulturę pracy/dopiero wtedy bez gazu widać czy jest pięknie/
Filtry wg opisu mogą być. Chyba że fazy lotnej masz z wymiennym wkładem.
Ale pisałem przy 6 latach i nie znanym przebiegu wszystko do przejrzenia.Same filtry to nie to.
Wtryskiwacze gazowe na pewno do wymiany i przy okazji przewody gumowe gazu.
Reduktor jeśli jest zapchany i nie sprawny będzie powodował przełączanie na pb w czasie jazdy...np. przy dodawaniu gazu i wchodzeniu na obroty.Ale rozłączać gaz może też nie sprawny wielozawór albo elektrozawór...zacina się. Braki masy czasowe na elektryce gazu też wyłączą.
Do tego wymiana świec.
Ile będzie kosztować to zależy co oprócz podstawowych wymian do zrobienia.......i to czy sami to zrobicie a pojedziecie na kalibrację do gazownika.
Orientacyjnie...bo są różne ceny zależnie od regionu:
wtryskiwacze cena zakupu 160 zł a z montażem ok 300 zł , parownik nowy ok 200 zł, czyszczenie i wymiana membran w parowniku ok 150-200 zł, kalibracja 20-40 zł,przegląd instalacji i naprawy i wymiany zużytych elementów /zależy co?/100-300 zł, świece 80-300 zł zależy jakie, wymiana świec ok 50 zł.
Nie wiadomo co będzie do roboty i jakie ceny u Was. Podsumuj się.
Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 13 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: Chrysler Town&Country 3.8 1998
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 04 Sie 2014, 09:54
Temat postu:
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
Witam!
Wymieniliśmy dwa filtry: fazy lotnej i ciekłej. Gaz chodzi, czasem tylko się wyłącza, ale zaraz znowu zaskakuje. Powoli będziemy robić resztę rzeczy. Dzięki za pomoc!
Re: ( Chrysler Town & Country ) LPG do Town&Country
Witam.
Nie ma sprawy....mam nadzieję że moje podpowiedzi pomogły Wam i ukierunkowały poczynania.
Pozdro.
P.S A dlaczego gaz wyłącza się to możliwości opisałem....może jeszcze przejrzeć ustawienia gazu tzn. max obroty silnika przy jakich przerzuca z gazu na pb, max obciążenie dla gazu, i ciśnienie minimalne gazu przy jakim też przerzuci na benzynę......później automatycznie wraca na lpg .
Jest tego trochę i bez wglądu w instalację waszego auta nie jestem w stanie określić przyczyny. _________________ -POMAGAM ALE MYLIĆ SIĘ LUDZKA RZECZ-
Był voyager 2.5 Pb+Lpg 1995
Obecnie Chrysler Voyager 2.4 Pb+Lpg 2000
Chrysler PT 2.0 Pb+Lpg 2001
"Zpa" Instalator LPG marki STAG nr.ewid. 380/4
Tel 881969730
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Town & Country ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.