Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 10 Skąd jesteś (miejscowość / region): PARYZ Posiadane auto: CHRYSLER voyager 2.8 CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 11 Kwi 2013, 20:38
Temat postu:
stuki w silniku
WITAM mam voyagera 2.8 crd z 2004 roku 166tys km automat. samochod kupilem samochód stal kilka miesiecy bez odpalania i teraz jak sie zapali to strasznie lupoce w silniku ,taki dzwiek jakby panewka na wale stukala albo cos podobnego i strasznie dymi .masakra ciemno za samochodem prosze o pomoc co moze byc.olej jest !!! _________________ Adi
Dołączył: 05 Gru 2010 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Grand Voyager, LE, 2.5 td
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 12 Kwi 2013, 08:15
Temat postu:
Re: ( Chrysler Grand Voyager ) stuki w silniku
Zakładam, że przed postojem wszystko było ok.
To jak na moje, olej nie dochodzi wszędzie gdzie powinien i silnik pracuje na "sucho".
Moje przypuszczenia opieram na fakcie, że kiedyś miałem w omedze tak, że była wgięta miska olejowa przy smoku pompy oleju i przez kilkanaście sekund silnik miał mało oleju, bo pompa nie miała siły przez wąską szczelinę zassać.
Nie zakładam u Ciebie uszkodzenia, bo jak stał, to nie mógł się zepsuc.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Nie 14 Kwi 2013, 20:26
Temat postu:
Re: ( Chrysler Grand Voyager ) stuki w silniku
Olej był wymieniany systematycznie ? Silnika wcześniej nie nie przegrzałeś ?
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 2011 Skąd jesteś (miejscowość / region): Brzozów Posiadane auto: Grand scenic 1,9 dci r 2006
Piwa: 166/1
Wysłany: Pon 15 Kwi 2013, 08:17
Temat postu:
Re: ( Chrysler Grand Voyager ) stuki w silniku
Najtańszy eksperyment, wymienić olej, na porządny, taki jak ma być, może pozapiekały się regulatory luzu zaworowego i jak puszczą, to może auto wróci do normy. Może silnik na nowym trochę niech pojeździ i jeszcze raz. Jak poszły uszczelki na zaworach, turbinie, to bez większych inwestycji się nie obejdzie. A ten dym, po zapachu, to spalony olej, czy nie dopalone paliwo? A te stuki po słuchu nie stwierdzisz, czy to mogą być zawory (stuk bardziej metaliczny) czy panewki (głuchy) ?
Pozdrawiam _________________ Pomogłem - napisz na koniec jak rozwiązałeś problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Grand Voyager ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.