Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Chrysler Stratus 2.0 16V, Saab 9-3 2.0T Vector 195hp
Piwa: 5/1
Wysłany: Pon 31 Sie 2009, 12:05
Temat postu:
problem z nawiewiem , działa tylko na 4 stopniu :/
elo wszystkim , mam problem z nawiewiem w Stratusie 2000rok , dokładnie nawiew,klima działa na 4 poziomie ( najwyższym ) , a 1,2,3 nie działa w pisdu, wykręcałem te przełączniki i dałem do sprawdzenia w serwisie rtv , wszystko OK , niewiem o co chodzi w tym . pomocy _________________ qoobek86
Niestety nie mam schematu elektrycznego stratusa ale rozwiązania regulacji nawiewu we wszystkich samochodach są dwa pierwszy to zasilenie silnika nawiewu przez stopniowany rezystor który powoduje ograniczenie prądu zasilającego silnik , drugi to zasilanie poszczególnych uzwojeń w silniku nawiewu co daje różne obroty przy włączonych różnych sekcjach silnika nawiewu . W stratusie sądząc po objawach prawdopodobnie jest to pierwsze rozwiązanie .Możne to sprawdzić podłanczając miernik pomiędzy styki poszczególnych pozycji na przełączniku obrotów wentylatora/bez odłanczania go od instalacji samochodu/ jeżeli nie ma przejścia to oznacza ze rezystor się przepalił i należy go wymienić . dobrze gdybyś poprosił jakiegoś elektronika o pomoc przy sprawdzeniu będzie wiedział o co chodzi z tymi rezystorami.
pozdrawiam _________________ Kto pyta nie błądzi /Chrysler stratus 20LE/
Re: ( Chrysler Stratus ) problem z nawiewiem , działa tylko na 4 stopniu :/
Pytanie do qoobek86. Czy udało Ci się to naprawić i jeśli tak, to jak? Mam dokładnie to samo. Nawiew na 1, 2, 3 - NIC, kompletnie, ani nie grzeje, ani nie chłodzi. Na 4 - wszystko gitarka... Dzięki z góry za odpowiedź!
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Chrysler Stratus 2.0 16V, Saab 9-3 2.0T Vector 195hp
Piwa: 5/1
Wysłany: Czw 31 Gru 2009, 15:43
Temat postu:
Re: ( Chrysler Stratus ) problem z nawiewiem , działa tylko na 4 stopniu :/
Niestety mi sie jeszcze nie udało tego naprawić , ale to podobno rezystor jakiś sie przepalił , tak słyszałem od mechanika z przeglądu . jak kiedyś zrobie to to dam znać . Pozdrawiam _________________ qoobek86
Re: ( Chrysler Stratus ) problem z nawiewiem , działa tylko na 4 stopniu :/
Udało mi się to zrobić. To faktycznie opornik (czyli inaczej bezpiecznik). A gdzie on jest... no więc po stronie pasażera, pod schowkiem jest taki plastik - trzeba te obudowe zdjąć. Nie jest to jakaś wielka filozofia, bo to tylko 2 plastikowe zaczepy. Jeden po prawej stronie, drugi w głąb (nad nogami). Ja użyłem do tego płaskiego śrubokręta. Po zdjęciu tego w głębi widać 2 czarne kostki podłączone do rezystora (takie z niebieskimi i czarnymi kabelkami) - odłączyć. Trzeba odkręcić rezystor, a do tego potrzebny jest klucz 8 (dwie śruby). Wyjąć opornik, zdjąć tą obudowę metalową (taka śmieszna z dziurkami). Jak sprawdzić czy to na pewno opornik? Po zdjęciu wcześniej wspomnianej obudowy trzeba spowrotem podczepić kostki do rezystora i spiąć to "na krótko", omijając opornik, czyli: połączyć jeden drucik wchodzący do opornika z drugim wychodzącym. Jeżeli nawiew działa, to znaczy, że to opornik:) I co dalej ja zrobiłem... połączyłem te dwa druciki ze sobą miedzianym drucikiem, skeciłem, złożyłem i działa. Czy to bezpieczne, nie wiem, ale wybiorę się z tym w najbliższym czasie do jakiegoś RTV znachora, to mi coś pewnie dolutuje, ale póki co to działa! Narazie koszt: 0zł, czas naprawy: około 1 godzina, z tym, że rozkręcałem to w ciemno i kombinowałem, więc ogólnie to nie więcej roboty jak na 30 min.
Nie wiem gdzie można kupić takie coś nowego, ale na Allegro widziałem używany za 60zł, z tym, że ja na używkę bym się nie zdecydował.
Re: ( Chrysler Stratus ) problem z nawiewiem , działa tylko na 4 stopniu :/
poczfar napisał:
Udało mi się to zrobić. To faktycznie opornik (czyli inaczej bezpiecznik). A gdzie on jest... no więc po stronie pasażera, pod schowkiem jest taki plastik - trzeba te obudowe zdjąć. Nie jest to jakaś wielka filozofia, bo to tylko 2 plastikowe zaczepy. Jeden po prawej stronie, drugi w głąb (nad nogami). Ja użyłem do tego płaskiego śrubokręta. Po zdjęciu tego w głębi widać 2 czarne kostki podłączone do rezystora (takie z niebieskimi i czarnymi kabelkami) - odłączyć. Trzeba odkręcić rezystor, a do tego potrzebny jest klucz 8 (dwie śruby). Wyjąć opornik, zdjąć tą obudowę metalową (taka śmieszna z dziurkami). Jak sprawdzić czy to na pewno opornik? Po zdjęciu wcześniej wspomnianej obudowy trzeba spowrotem podczepić kostki do rezystora i spiąć to "na krótko", omijając opornik, czyli: połączyć jeden drucik wchodzący do opornika z drugim wychodzącym. Jeżeli nawiew działa, to znaczy, że to opornik:) I co dalej ja zrobiłem... połączyłem te dwa druciki ze sobą miedzianym drucikiem, skeciłem, złożyłem i działa. Czy to bezpieczne, nie wiem, ale wybiorę się z tym w najbliższym czasie do jakiegoś RTV znachora, to mi coś pewnie dolutuje, ale póki co to działa! Narazie koszt: 0zł, czas naprawy: około 1 godzina, z tym, że rozkręcałem to w ciemno i kombinowałem, więc ogólnie to nie więcej roboty jak na 30 min.
Nie wiem gdzie można kupić takie coś nowego, ale na Allegro widziałem używany za 60zł, z tym, że ja na używkę bym się nie zdecydował.
Dasz rade wrzucić zdjęcie tego opornika? U mnie również od kilku dni chodzi tylko 4 bieg - strasznie mnie to irytuje. Muszę wydobyć ten opornik a jak będę wiedział jak wygląda będzie mi łatwiej. Czy udało Ci się już to czymś zastąpić?
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Olsztyn Posiadane auto: Chrysler Stratus 2.0 16V, Saab 9-3 2.0T Vector 195hp
Piwa: 5/1
Wysłany: Wto 09 Mar 2010, 14:29
Temat postu:
Re: ( Chrysler Stratus ) problem z nawiewiem , działa tylko na 4 stopniu :/
ELo , zrobiłem to już ze 3 miesiące temu , wydobyłem tą grzałke z nawiewu od strony pasazera , na płytce ten były chyba 3 srężynki jak pamiętam i spalony opornik termiczny , gość z rtv mi powiedział zę jak sie wstawi nowy to i tak sie przepali , bo jest wytrzymały chyba na 200stopni czy tam ile . Zamiast tego wstawiłem drucik miedzieny z z przewodu 1,5mm2, przewierciłem małym wiertełkiem te styki i przykręciłem na małe śrubki drucik. I jest git Malinka nawet mucha nie siada pozdro _________________ qoobek86
Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 29 Skąd jesteś (miejscowość / region): Elbląg Posiadane auto: Chrysler Cirrus
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 12 Lis 2013, 17:26
Temat postu:
Chrysler Stratus | regulacja nawiewu
Lepiej kupić termik na 200 lub 240 stopni /10A (drutowy-osiowy) czyli taki jaki jest oryginalnie Będziemy pewni, że instalacja nam się nie spali.
Przed zamontowaniem do samochodu należy sprawdzić czy sprężynki nie dotykają do metalowej obudowy, a na koniec przed skręceniem wszystkiego podczepić wtyczki i sprawdzić czy działa (jeden koniec termika jest stożkowy)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Stratus ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.