Wały 2,8, 2,5 są te same chyba do 2007r. Nie wiem czy warto wymieniać, poległem na tym, koszty sporo większe niż sprawny silnik z anglika kupić, ale wtryski do regeneracji, czy wymiany . Kupiłem kiedyś taki wał, zacząłem silnik rozbierać, dość specyficzne rozwiązania, odkręcasz rozrząd, miskę olejową, potem śruby co pompę olejowa trzymają, potem wyciągasz bolce co z pompy do bloku olej płynie, odkręcasz panewki główne, wcześniej skrzynię biegów, koło zamachowe i nie wyciągniesz wału. Korbowody blokowały. Trzeba odkręcić głowicę, wyciągnąć tłoki , wtedy tyłem silnika, uda się wyciągnąć wał. Poskładać to odwrotnie, ale trzeba uszczelki pod głowicę, pod klawiaturę kupić . Z tyłu do wału jest tależyk /?/ co w uszczelnienie tylne wału wchodzi. Grubsze mają skrzynie automatyczne, cieńszy manualne i z klasycznym sprzęgłem . W/g mnie taka ingerencja w silnik, znacznie obniży jego przebieg. Masz ułamany za 1 czopem, czy zatarty ? Dodaj panewki , dodatkowo tą na 1 czopie , elementy zębate napędu pompy olejowej - to gdy wał pękł i koło pasowe ma boczne bicie. Warto tez nowe bolce dokupić . Głowicę jak odkręcisz to trzeba ją splanować , nowymi śrubami do bloku skręcić . Jak wtrysk leje to może wał pęknąć, bywa tylko dźwignie zaworów. Pierścienie uszczelniające wał też do kupienia .
Dołączył: 29 Mar 2016 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa Posiadane auto: Voyager 2,8CRD
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 14 Lip 2022, 10:00
Temat postu:
Re: ( Chrysler ) Wał korbowy 2,8 CRD ENR
Wał pękł na czopie . Od czego to mogło się stać? Wtryski? Olej 5W30 GM?
Może masz jakieś informacje o silniku, z małym nalotem? Na co zwracać uwagę przy zakupie silnika? Oprócz modelu .
Pozdrawiam
W moim mam włożone części z zalanego samochodu, w skrzyni biegów olej z wodą, na podszybiu gdzie wycieraczki dużo mułu. Silnik pewnie tez zalany, mógł w czasie pracy wody dostać. Jak leje wtrysk, to tyle ON może dostać, że tłok przyblokuje. W tym co przełożyłem to wtrysk lał, na wolnych obrotach zalało za mocno i wyłamało mi dźwignie zaworów. Przez otwór po wtrysku widziałem, ze góra tłoka paliwem była wymyta, aluminium światło odbijało. Jak kupisz silnik to najlepiej kompletny, z głowicą, kolektorami, wtryski można do regeneracji dać, czy takie kupić, rozrząd, pompę wodna wymienić. Kupiłem poprzez allegro. Kupiłbym https://allegro.pl/oferta/grand-voyager-iv-2-8-crd-110kw-150km-silnik-enr-12157686137 ale wtryski , rozrząd wymienić . ten ma tylko 1 wtrysk, może nie dali rady wyciągnąć, wd 40 zalać i czekać dniami aż popuści, możne klienta nie mieli. Max co 200 tys regeneracja wtrysków, bo zużywają się i leja .
Nie przejmował bym się A, czy B. Do mojego auta 2,5 CRD włożyłem 2,8 CRD, Musiałem otwory w skrzyni biegów nawiercić i w bloku nagwintować. Złożyłem i samochód od razu odpalił na elektrycznej instalacji z 2.5. W wymienionym silniku trzeba rozrząd wymienić, pompę wodną, wtryski regenerować .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler ) Oferty kupna
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.