Dołączył: 31 Paź 2021 Posty: 1 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wielkopolska Posiadane auto: Chrysler Grand Voyager
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 31 Paź 2021, 22:11
Temat postu:
Chrysler Grand Voyager 2.8 2005 r dymi na szaro
Witam Panowie. Ja z pytaniem o auto Chrysler Grand Voyager. 2005 rok, silnik. 2.8 . Auto dymi oraz,, pufa'' jakby nie palił na wszystkie tłoki. Czy ktoś miał podobny przypadek? Czy ktoś miałby schemat dokładnego ustawienia rozrządu?
Re: ( Chrysler Grand Voyager ) Chrysler Grand Voyager 2.8 2005 r dymi na szaro
2,8 CRD ustawia się tak samo jak 2,5 CRD na pewno dotyczy to silnikow 2002-2006 rok produkcji . Najlepiej na allegro kupic zestaw do ustawiania rozrządu . Pod rozrusznikiem masz otwór co bolec wkręcasz by zablokować wał korbowy w pozycji chyba górne położenie zewnętrznych tłoków, ale to musi być ustawione gdy 1 tłok sprężał . W/g mnie najprościej to odkręcić chyba imbusem zaślepkę co jest z boku termostatu i druga co dostęp uzyskasz po odkręceniu alternatora, tak wałem korbowym kręcisz kluczem kręcąc śruba co poło pasowe mocuje, aż odczujesz ,że tłoki są na górze , lekko wtedy można wałem prawo, lewo kawałek przekręcić. Sprawdzasz, czy widzisz w otworze pod rozrusznikiem otwór w tarczy co sprzęgło do niej przykręcone. Wtedy masz ustawione właściwe tłoki do góry, sprawdzasz czy bolce blokujące wałki rozrządu wchodzą do otworów w wałku , na początek można sztywnym drutem sprawdzić , czy są tam otwory, jak nie ma to wałem pełny obrót zrób i natrafisz na te otwory . Trzeba wkręcić blokadę wału korbowego właściwą blokującą śrubą, potem sprawdzić czy przez odkręcone zaślepki możesz włożyć blokady wałków rozrządu tak by weszły w otwory wałków . To oznacza , ze masz dobrze rozrząd ustawiony . Jak białawy, żrący w oczy dym to wtrysk leje . U mnie w jednym cylindrze dżwignie zaworów połamało , szarawy może oznaczać, że masz otwarty zawór EGR , to na wolnych obrotach najbardziej widać, spaliny wracają do silnika i za mało tlenu by poprawnie spalało . Na yutubie są filmiki o wymianie rozrządu , https://www.youtube.com/watch?v=YIvB3VKrnL8
Wtryski co 200 000 km do regeneracji, pompa wodna co 2 pasek rozrzadu to do wymiany , a pasek zależnie jakiej firmy , coś ok 80 000 komplet z łożyskami, śruby na utrudniającej odkręcanie paście wkręcamy, niebieska chyba
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Chrysler Grand Voyager ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.